Tänder inte längre på min make...
Att man inte längre tänder på sin partner handlar till minst 80% om psykologi. Psykologi kan man hantera på många olika sätt. Det enklaste och mest självklara, och som hjälper fullt ut eller till viss del, är att ändra sitt eget sätt att tänka.
Tankens kraft är stor!
Om du själv läser din långa inledning så finns där inte mycket som tyder på att du aktivt gör ditt allra bästa för att tänka så att du själv ska tända på din make.
Om din beskrivning är rätt, vilket jag inte betvivlar, så finns också praktiska saker för dig att påverka/åtgärda så att det blir lättare för dig att ändra tankesättet. T ex att du köper nya kalsonger till honom och slänger hans gamla kan väl inte vara ett oöverstigligt hinder???
Din beskrivning är säkert rätt, men finns det verkligen inget positivt för dig att fokusera på och som skulle kunna göra att ni båda tänder mer på varandra?
Eftersom du tycker att det är ett problem så måste du inse att du bär huvudansvaret för att göra något åt det, om du nu vill lyckas? Jag säger inte att felet är ditt men du måste nog bortse från vems fel det är och i stället fokusera på vad du enskilt kan göra åt saken, om du vill nå framgång.
Du gjorde en gång ett val, du valde din man. Du visste då att han (och ni båda?) förändras med tiden. Det är nog en klar minoritet av gifta 33 åringar som har synliga magmuskler. Med rätt uppmuntran kanske du kan få honom att åter skaffa magrutor men jag skulle nog tro att det är bäst för dig att försöka fokusera på rimligare mål.
Men med rätt uppmuntran, och med hjälp av psykologi, så kan du med allra största sannolikhet nå förbättring och nå vissa mål.
Men det är du som måste vilja ta huvudansvaret och i det ansvaret ingår att du måste aktivt och medvetet tänka rätt och tänka att du älskar honom och tänder på honom (i stället för att tänka tvärtom).
Tankens kraft är stor!