Vilket tvättmedel är bäst?
va ha ni pulver eller flytande
vilket bevara färgen bäst?
och va ha ni för sköljmedel?
va ha ni pulver eller flytande
vilket bevara färgen bäst?
och va ha ni för sköljmedel?
Använder endast flytande Omo, men då har jag ytterst sällan några svåra fläckar och behöver inget bättre. Bio Luvil sägs ju ska vara samma som Omo fast snäppet effektivare. Sköljmedlet brukar variera mellan olika märken, men alltid äppeldoft.
Ariel eller viss flytande använder jag. Tycker att båda är bra vad gäller fläckborttagning och behålla färger. Sköljmedel har jag inte hittat något jag gillar då jag vill ha utan parfym men inget av de parfymfria som jag testat gör tvätten mjuk.
Vias flytande ska det stå, inte viss. Och även Ariel så är det flytande jag använder.
grumme tvättsåpa :) då behövs inget sköljmedel heller!
Jag använder flytande Ariel color och växlar mellan via och ariel vitt också flytande. Grumme tvättsåpa är en annan favorit men dyrare. Eftersom vi bor i en kommun med mycket kalk och järn, så är det bättre med flytande så det inte täpper till ledningar typ. Innan vi flytta hit använde vi via eller skona pulver.
Tycker Ariel har bra färgbevarande faktiskt.
Jag använder oftast Solftlan blå. Outdoor fresch =) Luktar lagom och gott. Men är en riktig doftnarkoman så provar gärna olika sköljmedel =)
Vi använder Via eller Ariel har flytande i color tvätt.
Använder inte lågprismärken för kläderna blir inte rena speciellt inte vita. Blev alldeles missfärgade efter de bytte vi tvättmedel och har nu som nya vita kläder. :)
I skölj medel har vi softlan tror ja de heter. (Barn/bebis på framsidan) brukar oftast ha blå, grön.
Ariel är helt klart bäst. Det är inte så stor skillnad mellan Via och billiga märken som det är mellan de billigare och Ariel. Jag har köpt Max Trat från Lidl och det funkar minst lika bra som Via. Vittvättmedel brukar det inte vara så noga med vad man har för märke, det innehåller ändå blekningsmedel som gör tvätten ren.
Jag använder Ariel color och Ta bort eller Vanish pulver för den fläckade färgade tvätten.
Förresten är Omo och Via samma märke, de heter bara olika saker pga var de är tillverkade.
ariel color och den gula comfort sköljmedel.
Till barnens kläder använder jag neutral tvättmedel. Tycker tyvärr att det inte behåller färgerna så bra men det är det enda tvättmedlet min son kan ha utan att få klåda.
Jag använder bara Ocean, och vid fläckar galltvål. Blir rent och fint. När kläderna har vita partier så slänger jag även in en ColurCatcher.