Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

ålder att bli pappa

Vilken ålder är en bra ålder att bli pappa? 
    Är det någon ålder som är senare än någon annan.

Besvara gärna :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-17 13:09
    Jag menar är den någon ålder ex. 60 år då anser du att man är FÖR gammal. :)

• Svar på tråden ålder att bli pappa
  • Whitetrash86

Anser inte att åldern har någon större betydelse, det är snarare personens mognad som avgör om man borde bli förälder eller inte.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-17 13:02:40 följande:
    Är det någon ålder som är senare än någon annan.

Besvara gärna :) 
    Vad menar du?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-17 13:06:48 följande:
    Vad menar du?
    Svarade på din fråga ovan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-17 13:10:51 följande:
    Svarade på din fråga ovan.
    Min fråga?
  • sasso78

Det har inte med ålder att göra. Det handlar om mognad, att du har ekonomi, nånstanns att bo, ett fast förhållande. Vissa kanske inte har detta vid 40 men andra redan vid 20.

• Flisan79

Den här frågan är lite intressant faktiskt. De flesta håller nog med om att gränsen för en kvinna går runt 40-45 men för en man så spelar det mindre roll.
    Jag är själv lika dan och kan nog tycka att en 50+ pappa fungerar om han är ung i kropp och sinne. Men där någonstans går nog ändå min gräns.

Generellt tycker jag att man ska vara psykiskt mogen vare sig det är vid 25, 35 eller 45.

• Anonym

Flisan79 - ja visst är det intressant. För det skiljer sig så olika om man är man eller kvinna (vilket inte är så konstigt egentligen). Jag skulle nog också anse att 50+ där går också min gräns. Man vill kunna se att pappan har möjlighet att rent åldersmässigt finnas kvar när barnet tar studenten. Sedan vet man ju om att vissa saker kan inträffa tidigare oavsett vilken ålder man är i men ändå att möjligheten finns.

• Anonym (trådstartaren)

Jag själv anser nog också mellan 28-42 faktiskt. 

• Pimpinellan

Inte under 20 och inte över 60,men sen beror det på så mycket annat som te.x mognad,inkomst,egen bostad o.s.v om man är lämplig som pappa eller inte. Och skulle t.e.x våra vänner där det skiljer 13 år mellan få barn igen när han är 60 och hon 47 så må så vara,jag säger inte tvärt nej.

• Seven Costanza
    MeNoLike skrev 2012-09-17 13:20:18 följande:
    Mellan 28-42 tycker jag är en bra ålder.
    30-35 den bästa

Håller med.

Svar på tråden ålder att bli pappa