• Abborren

Undersköterska dagtid?

Drömmer om att bli undersköterska. Men måste ha ett dagjobb. Finns det dagtid, måndag-fredags- jobb som undersköterska?

• Svar på tråden Undersköterska dagtid?
  • Vildblomman

Jag jobbar inom hemtjänst. Vi jobbar dag 07.30-15.45 sedan har vi kvällen 15.45-22 och så natten 21.30-07.30
    På boendena här i stan är det blandade turer. Dag, kväll och delade turer ( dag ledig några timmar och sedan kväll)

• Pastell
    MikanM skrev 2012-09-17 20:14:15 följande:

Jo,om man får ett sånt schema....
    Känner ingen som får schema bara på dagtid. Man måste jobba kvällar och helger också.
  • MikanM
    Pastell skrev 2012-09-18 11:45:32 följande:
    Känner ingen som får schema bara på dagtid. Man måste jobba kvällar och helger också.

Men det gör jag.....
  • Elaifiknow

Det finns, men de jobben är få och relativt svåra att få. Som usk-studerande har du ju praktik - hur löser du det då? Praktiken måste ju utföras så som verksamheten är (t ex tvåskift på äldreboende).

• Pastell
    MikanM skrev 2012-09-18 12:54:39 följande:

Men det gör jag.....
    Ok, de jobben lär vara vädligt sällsynta.
  • Ruggugglan

Det är om du har en extrem tur och får jobb på en vårdcentral eller liknande mottagning. På övriga platser så har jag bara varit med om olika skift. Dvs dag, kväll och helg.

• Pastell

Egentligen finns det rätt få jobb som innebär dagtid enbart och inga helger om man tänker efter.

• Nemiia

Klart det finns folk som haftvturen att få ett sådant jobb men här pratar vi om att dessa är väldigt få och svåra att få tag på speciellt som ny usk

MikanM skrev 2012-09-18 12:54:39 följande:
    Men det gör jag.....

• Elin 885
    Pastell skrev 2012-09-18 20:52:12 följande:
    Egentligen finns det rätt få jobb som innebär dagtid enbart och inga helger om man tänker efter.
    japp. samhället stannar ju inte klockan 17 ;). det verkar dock vara få som förstår det, (egna erfarenheter när jag bodde i lägenhet). när man som vårdbiträde skulle upp halv sex på en lördag och då ville sova kl. 24 på kvällen på freagen så fick man frågande blickar....t o m när man förklarade att jag ska jobba imorgon, ska upp halv sex.

jag menar butiker, restauranger, vård och omsorg, kollektivtrafik, fabriker etc har ju skiftarbete.
  • Vildblomman

Jag kanske var otydlig i mitt inlägg. Men vi jobbar inte blandade turer. Bara dag eller kväll. Eller natt. Jag har ett dag schema.

Svar på tråden Undersköterska dagtid?