Undersköterska dagtid?
Drömmer om att bli undersköterska. Men måste ha ett dagjobb. Finns det dagtid, måndag-fredags- jobb som undersköterska?
Drömmer om att bli undersköterska. Men måste ha ett dagjobb. Finns det dagtid, måndag-fredags- jobb som undersköterska?
Jag jobbar inom hemtjänst. Vi jobbar dag 07.30-15.45 sedan har vi kvällen 15.45-22 och så natten 21.30-07.30
På boendena här i stan är det blandade turer. Dag, kväll och delade turer ( dag ledig några timmar och sedan kväll)
Det finns, men de jobben är få och relativt svåra att få. Som usk-studerande har du ju praktik - hur löser du det då? Praktiken måste ju utföras så som verksamheten är (t ex tvåskift på äldreboende).
*väldigt
Det är om du har en extrem tur och får jobb på en vårdcentral eller liknande mottagning. På övriga platser så har jag bara varit med om olika skift. Dvs dag, kväll och helg.
Okej det låter som jag får lägga ner de tankarna....
Egentligen finns det rätt få jobb som innebär dagtid enbart och inga helger om man tänker efter.
Klart det finns folk som haftvturen att få ett sådant jobb men här pratar vi om att dessa är väldigt få och svåra att få tag på speciellt som ny usk
Jag kanske var otydlig i mitt inlägg. Men vi jobbar inte blandade turer. Bara dag eller kväll. Eller natt. Jag har ett dag schema.