Jag undrar vad du har för förvaring/burk till din älsklings nappar?
Jag går i väntans tider och vill ha napparna i någon förvaring då jag ska packa bb väskan. Vad har du för burk eller liknande?
Jag går i väntans tider och vill ha napparna i någon förvaring då jag ska packa bb väskan. Vad har du för burk eller liknande?
Eh, nej. Slängde ner EN napp i väskan bara. Hur många nappar hade du tänkt ta med?
Jag la den bara i väskan.
hahaha. va gulligt =D
Behövs ingen särskild förvaring. Vissa nappar köper man i en liten plast"burk". Mam är bra för då kan man använda förpackningen för att sterilisera napparna i mikro.
Alla Avents nappar har ett "lock" som man sätter på för att skydda tutten. Då blir de aldrig smutsiga i väskan
Nozpa:
Ja, men det beror på var/när de är köpta om lådan är anpassad för sterilisering i mikron. Det står på plastlådan hur man ska göra.
Vi har dem löst i fickan/väskan. Dock aldrig haft med nappar till BB, men det kanske är annorlunda om man inte ska amma.
Vi hade med en napp i den förpackningen den köptes i. BB rekommenderade oss att vänta med den till amningen kommit igång, dvs nån vecka, så den användes ej.
Första barnet väntade jag med napp några dagar, andra hade jag med napp till BB. Har ammat båda, men mina barn tycks ha ett nästan oändligt sugbehov och jag gillar inte att sitta med antingen bröstet eller fingret i munnen på dem dygnet runt...
Hade ingen napp med till BB alls, ville inte börja med napp förrän amningen satt igång ordentligt. Senare köpte jag ett set med nappbox + napphållare i Ullared, för att kunna ha en napp med i skötväskan utan att den blev smutsig.
Burk? Ingen alls....
Har inte sett nån mening med en burk.....
La den i butten där den låg när jag köpte den (mam). Hade med till bb och använde den direkt och amningen flöt på utan problem. Var personalen som tyckte att vi skulle börja med napp direkt då hon hade sånt sugbehov