barn med mask i magen??
om man upptäker att barnen har mask i magen o behandlar med medicin hur länge lever maskarne efter medicinering??
om man upptäker att barnen har mask i magen o behandlar med medicin hur länge lever maskarne efter medicinering??
Vet ej.kolla på fass om det står?
Dom kan klia sig mycket i rumpan ,säga att det gör ont ,äta mer . Lättast att kolla är bär barnen lagt sig sover /eller vilat ett tag. Masken kryper ut ur rumpan på natten och lägger ägg runt analöppningen . Så man får vara snabb att sära på skinkorna och lysa med ficklampa så brukar man se masken . Ibland kan som va riktigt små så man får va snabb och kolla noga. Har som mask så finns det receptfritt att köpa på Apoteket :) och hela familjen måste maska av sig och alla textiler måste tvättas och rengör leksaker så gott det går och håll naglarna rena och kortklippta :) ibland dör inte masken på första rundan av avmaskningen , så får man göra om hela proceduren tyvärr :-/ lycka till!
jag har behandlat mig o sonen nu så hoppas att den dör snart men jag undrar hur länge den lever efter första behandlingen vi ska ta nya medicin om 1 vecka
Ca 24 h innan dom börjar dö medicinen måste ta sig ner till ändtarmen och ligga och gotta till sig