• Flizan30

"Skicka lätt" med posten? Tradera

Jag köpte ett par dyra jeans på tradera och ville att säljaren skulle skicka rek men hon tipsade om tjänsten skicka lätt och som skulle ta en dag. Det är lite billigare. Någon som vet hur det funkar? kan man spåra det paketet också? Såg att hon har några neg omdömen då det har försvunnit jeans påvägen trots att säljaren har betalat. men hon har även positiva omdömen på jeans hon skickat. Såg det efter att jag tackat ja till tjänsten skicka lätt och fört över pengar, Så får hålla tummarna att allt går bra.

• Svar på tråden "Skicka lätt" med posten? Tradera
  • Flizan30

Ah okej vad bra. Men får jag en bekräftelse när säljaren lämnar in det på ombudet så att jag kan följa det själv och se att hon har lämnat in paketet? det enda som skiljer är att de inte ersättter om det förvsinner på vägen eller? (men verkar inte som posten ersätter rek heller om man inte har kvitto)

• Hjärtefröjd
    Flizan30 skrev 2012-09-18 21:57:29 följande:
    Ah okej vad bra. Men får jag en bekräftelse när säljaren lämnar in det på ombudet så att jag kan följa det själv och se att hon har lämnat in paketet? det enda som skiljer är att de inte ersättter om det förvsinner på vägen eller? (men verkar inte som posten ersätter rek heller om man inte har kvitto)
    Ja, men ska få en bekräftelse...
  • Lindiz89

Enda skillnaden mellan rek och skicka lätt är att posten inte ersätter varan i skicka lätt om den skulle försvinna eller gå sönder!
    Säkerhetsmässigt är det precis samma sak,

Jag jobbar med posten och rekommenderat alla mina "traderakunder" att använda sug av skicka lätt om det inte är värdefullt!
    Skickas det som rek ersätter posten upp till 5000 kr för skadat eller försvunnet!

Hoppas du får dina jeans hela och fina och att jag kunde hjälpa dig för framtida köp!

• Flizan30

Säljaren har svarat på ett mail jag skickat igår kväll att hon lämnat in paketet igår till posten och att jag bör få ett sms idag om att hämta ut det, men jag har inte fått ett "bekräftelse Mail"från posten att det har lämnats in. Håller tummarna allt går bra.

• Flizan30

Får även den som lämnar in paketet ett nr som hon själv kan " spåra" på nätet efter paketet? Har inte fått någon bekräftelse än trots att säljaren säger att hon lämnat in paketet. Tänkte kolla om hon fått något nr vid inlämnandet?

• Halmstadtjej1986

Hmmm låter lite konstigt. Ja även säljaren (den som skickar) får ett kvitto på betalningen av leveransen..på det kvittot står det spårbara numret.

• Flizan30

Ja jag tror inte hon har skickat paketet som hon säger. Men jag väntar någon dag till. Ibland tar det ju någon dag innan man orkar gå till posten. Så hon kanske bara sa så för att det skulle låta bättre. Men faktum är att det har försvunnit 4 paket ab hennes tidigare auktioner så känns ju lite osäkert. Tycker ni jag skall be om nr hon fick eller skall jag vänta några dgr? Jag bet in i måndags fm o hon sa att hon skickat paketet igår.

Svar på tråden "Skicka lätt" med posten? Tradera