• Flizan30

"Skicka lätt" med posten? Tradera

Jag köpte ett par dyra jeans på tradera och ville att säljaren skulle skicka rek men hon tipsade om tjänsten skicka lätt och som skulle ta en dag. Det är lite billigare. Någon som vet hur det funkar? kan man spåra det paketet också? Såg att hon har några neg omdömen då det har försvunnit jeans påvägen trots att säljaren har betalat. men hon har även positiva omdömen på jeans hon skickat. Såg det efter att jag tackat ja till tjänsten skicka lätt och fört över pengar, Så får hålla tummarna att allt går bra.

• Svar på tråden "Skicka lätt" med posten? Tradera
  • Flizan30

Ah okej vad bra. Men får jag en bekräftelse när säljaren lämnar in det på ombudet så att jag kan följa det själv och se att hon har lämnat in paketet? det enda som skiljer är att de inte ersättter om det förvsinner på vägen eller? (men verkar inte som posten ersätter rek heller om man inte har kvitto)

• Flizan30

Säljaren har svarat på ett mail jag skickat igår kväll att hon lämnat in paketet igår till posten och att jag bör få ett sms idag om att hämta ut det, men jag har inte fått ett "bekräftelse Mail"från posten att det har lämnats in. Håller tummarna allt går bra.

• Flizan30

Får även den som lämnar in paketet ett nr som hon själv kan " spåra" på nätet efter paketet? Har inte fått någon bekräftelse än trots att säljaren säger att hon lämnat in paketet. Tänkte kolla om hon fått något nr vid inlämnandet?

• Flizan30

Ja jag tror inte hon har skickat paketet som hon säger. Men jag väntar någon dag till. Ibland tar det ju någon dag innan man orkar gå till posten. Så hon kanske bara sa så för att det skulle låta bättre. Men faktum är att det har försvunnit 4 paket ab hennes tidigare auktioner så känns ju lite osäkert. Tycker ni jag skall be om nr hon fick eller skall jag vänta några dgr? Jag bet in i måndags fm o hon sa att hon skickat paketet igår.

• Flizan30

Jag mailade o frågade vänligt efter nr.som ni säger. Har hon skickat så har hon ju nr.

• Flizan30

När jag söker på det nr hon nu har lämnat mig så genererar det inte i ngn träff. Nr börjar på ap. Söker jag på mitt mobilnr hittar jag inte heller något.

• Flizan30

Lindiz89: Jag lägger det i din privata mail då.Tack

Roxter:Jag har inte ens fått ett mail. Jag avaktar till fredag och hoppas att det dyker upp eller att avs bara inte har orkat skicka och gör det under dagarna som kommer. Annars får hon kolla med sitt ombud om det blivit något fel från deras sida. Hon har ju lämnat min adress så det bör ju komma fram om hon har postat det.

• Flizan30

Jag bad henne vidarebefodra bekräftelsemailet. Men tydligen har hon inte fått något. (. Men hon har fått ett kvitto från ombudet). Så hon kan inte skicka vidare. Jag har ju heller inte fått något mail o inget sms heller. Känns lurt men vet inte vad jag skall göra. Men hon skriver att hon mailat kundtjänst o frågar så får se vad de svarar imorgon.

• Flizan30

Jag avvaktar till imorgon o se vad de svarar. Plus att får kolla om jeansen dyker upp då.men hon mailade det de skrivit på nr och även min adress då. Den stämmer så även om nr är fel o hennes mail inte funkar o min mail inte funkar så borde de ändå kunde skicka en avi. Paketet försvinner ju inte bara. Får se imorgon helt enkelt men skall höra om hon kan fota kvittot imorgon när hon hör av sig.

• Flizan30

Det kom fram igår. Säljaren alt ombudet hade inte lagt in min o hennes adress därav ingen bekräftelse. Kände mig så lättad när det kom.

Svar på tråden "Skicka lätt" med posten? Tradera