Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Svar på tråden narkoman
  • Anonym

Jag kommer använda ett rakt och burdust språk.
    "Det beror på hur långt huvudet är upp i arslet"
    Är huvudet ur, så inser man väldigt snabbt att de allra flesta som konsumerar narkotika.
    Att dom är vanliga människor utan det minsta problem i sin tillvaro och kommer aldrig få det heller.

Är huvudet en bra bit upp, ja då är det precis tvärtom påstår dessa.
    Fast än alla fakta pekar på att dom har fel.
    Men deras åsikt går inte ändras på det är deras åsikt och den kan inte någon ändra på.
    Inte heller kan dom förklara sina åsikter utan att berätta massa anekdoter som är helt ointressanta för faktumet att det är få som får problem med narkotika.

Och ja, givetvis kommer en del få problem med narkotika, men problemet kring narkotika är större kring förbudet som skapar problem.

• Anonym (jomenvisst)

Förstår ingenting heller direkt av ovanstående inlägg..

För mig är en narkoman en person som brukar droger i stora mängder och inte kan sluta med dom, även fast personen kanske vill. En som är djupt nere i träsket.

Vad är din syn på ordet narkoman TS?     

• Veritas18

Hon menar att det finns personer som konsumerar "droger", har en bra livstid dvs inte pundare, men i samhällets ögon ses som narkomaner då droger är ett ämne som alltid handlar om moral och "det som anses rätt"

• Anonym
    Jennifer 783 skrev 2012-09-19 01:37:13 följande:
    fattar ingenting`?
    Är du säker?
    Rätt övertygad att det står att en som använder droger är en helt vanlig människa som inte går att associera vad som folk normalt tror hur en som använder droger är.
  • Anonym
    Anonym (jomenvisst) skrev 2012-09-19 02:07:15 följande:
    Förstår ingenting heller direkt av ovanstående inlägg..

För mig är en narkoman en person som brukar droger i stora mängder och inte kan sluta med dom, även fast personen kanske vill. En som är djupt nere i träsket.

Vad är din syn på ordet narkoman TS?     
    Fattar liksom inte vad som gör ordet narkoman så speciellt?
    Hade TS skrivit narkomani, då hade man ju pratat om missbrukare helt plötsligt.
    Narkoman är inte mer än en som tar droger då, eller ja "narkotika".

Kanske TS bara tänkte fel och menade narkomani, eller kanske TS vill göra narkoman till någon som har ett sjukligt begär till droger.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-19 06:40:21 följande:
    Är du säker?
    Rätt övertygad att det står att en som använder droger är en helt vanlig människa som inte går att associera vad som folk normalt tror hur en som använder droger är.
    Tillägg:
    Och då att narkoman bara berättar att någon tar droger, och inget om hur personen är i övrigt.
    Som tex narkomani gör.

Är det Svenska kurs vi är ute efter?
    Eller är det en diskussion om droger TS?
  • Anonym

En som använder narkotiska preparat såklart, finns det en annan definition.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-19 06:55:21 följande:
    En som använder narkotiska preparat såklart, finns det en annan definition.
    Nä, kan inte vara enklare i mitt tycke.
    Men med tanke på TS var skriven, så ville nog TS ha en åsikt också.

Men har jag fel, så är ju tråden redan stendöd, för det du skriver är ju rätt och då dax att stänga tråden.
  • chelios

En narkoman är i mina ögon en som är fast i en blandmissbruk.
    En som inte får hjälp från vården den så desperat behöver, en som trakasseras av polisen, en som sakta tar död på sig med droger för att leva en dag till.

Resultatet av vår inhumana och ansvarslösa narkotikapolitik, varje en av dom är en SKAM för oss, att vi inte kan hjälpa folk ens när dom ber om det och dömer dom till en smärtsam död i utanförskap och misär !

Svar på tråden narkoman