• karro86

Havandeskapsförgiftning, spec mvc och sjukskrivning?

Hej,
    ännu en som har fått hf men med barn nummer 2 som då kom i 34+2, dock nummer 1 gick det över tiden till 42+0. Är nu gravid med nummer 3 och har kommit till vecka 33+5. Går på koll varannan vecka hos bm och allt ser hittills jättebra ut. Ska på flödeskontroll imorgon och håller alla tummar o tår för att det ska se bra ut även denna gång. Gjorde ett för fyra veckor sedan som såg jättebra ut :)
    Kan tillägga att även jag är sjukskriven men till 50% pga foglossningar :P 

• karro86

Hej,
    jag var på tillväxtultraljud igår som sa att lilltjohalia redan är uppe i stadiga 2470 g så jag känner mig numera supertrygg! Nu kan hon komma när hon vill, hur hon vill så blir det kanon! 

• karro86

Skönt att allt gick bra Lisso!

Här vankas det på med fortsatta bra värden. Hoppas på en 100%-ig sjukskrivning nästa vecka så man kan gå hemma o vanka istället

• karro86

Hej,
    Dagens positiva är sjukskrivningen som utan problem gick igenom från läkarens håll, nu ska man bara vänta på försäkringskassan...
    Men. Blodtrycket hade ökat idag. Dock bara till 130/90 samt spår i urinen men med min historik ( son nr två kom 34+2 ) så blev det direkt extra kontroller insatta och så blodprovstagning. Iofs så går vi in i vecka 36+0 så egentligen är jag inte ens orolig men ändå.... Ja, vi får se vad det utvecklar sig...

• karro86

Skönt att det ser bra ut för alla!

Kollade BT imorse igen och det hade gått ner till 130/85 men framförallt var spåren borta i urinen igen och det gillas skarpt!

Så vi haltar ju på ett tag till då

• karro86

Hejhej,
    Nu sitter jag och gör glukosbelastning...
    Mitt BT var uppe o sprang på lite högre höjder men har tagit sig tillbaka till ursprungsläget (120/75) så det känns okej. Dessutom har vi ju mindre än 25 dagar kvar så jag är lugn och har börjat njuta av att vara gravid istället för att bara vara orolig.
    Kram

• karro86

Jag går mest och väntar nu. Vecka 39 på torsdag huvudet neråt och snudd på fixerat.

Hoppas det vänder JoniBoni eller iaf stabiliserar sig med medicin!

Svar på tråden Havandeskapsförgiftning, spec mvc och sjukskrivning?