Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Englands motsvar till Hemnet?

Jenso skrev 2012-09-19 14:37:21 följande:
    Hejsan
    Jag bor i London sen manga ar tillbaka och du kan kolla de har sidorna www.rightmove.co.uk eller www.findaproperty.com. Tank pa att ni far betala en avigift om ni hyr genom maklare (estate agents). Du kan ocksa googla maklare i omradet och se vad de har for fastogheter i sina bocker.
    Bor också i London och håller med ovanstående. Finns en ny sida nu också som heter Zoopla.co.uk

Dock är det skillnad mot Hemnet iom att här kör de ingen homestyling och professionella foton utan det är ofta nästan inga foton eller riktigt dåliga vinklar på korten.
  • YokohamaNr2
    Thedrjohn skrev 2012-09-27 23:03:59 följande:
    I Cambridge behöver man inte privatskola för att det ska vara bra. Tveksam till om jag vill att barnen ska växa upp i en såpass skyddad verkstad som vissa privatskolor är desutom.
    Jag håller med här också, speciellt i primary school (lågstadiet till 11 år) tycker jag att kommunal skola är helt adekvat! Som sagt kolla upp skolorna i området där ni vill bo, vissa kommer vara Catholic, vissa Church of England och vissa kommunala.
  • YokohamaNr2

Jag bor i london och rekommenderar inte privat, har en kille i year 1 och en kille som precis har borjat i pre-school i samma skola (church of england) jag ar jattenojd, har manga vanner har som har barn i olika statliga skolor som ocksa ar nojda sa jag tycker privat i den aldern ar onodiga pengar. Tror inte att ni kommer ha nagra problem att hitta bra skolor i cambridge alls. For min del vill jag inte ha for stor press pa barnen i ung alder, de borjar ju anda ratt tidigt, vill absolut inte ha den tavlingsandan som jag har upplevt finns i den privata sfaren. Mkt laxor tidigt, mkt private tuition pa sidan av skolan, nej jag vill att de ska ha mer roligt i borjan.

Lycka till

Svar på tråden Englands motsvar till Hemnet?