Inlägg från: Muminmamman |Visa alla inlägg
  • Muminmamman

Englands motsvar till Hemnet?

YokohamaNr2 skrev 2012-09-28 20:15:19 följande:
    Jag bor i london och rekommenderar inte privat, har en kille i year 1 och en kille som precis har borjat i pre-school i samma skola (church of england) jag ar jattenojd, har manga vanner har som har barn i olika statliga skolor som ocksa ar nojda sa jag tycker privat i den aldern ar onodiga pengar. Tror inte att ni kommer ha nagra problem att hitta bra skolor i cambridge alls. For min del vill jag inte ha for stor press pa barnen i ung alder, de borjar ju anda ratt tidigt, vill absolut inte ha den tavlingsandan som jag har upplevt finns i den privata sfaren. Mkt laxor tidigt, mkt private tuition pa sidan av skolan, nej jag vill att de ska ha mer roligt i borjan.

Lycka till
    Jag håller med här. Fram t.o.m. 11 års ålder finns det ingen anledning att välja privatskola så länge de statliga skolorna inte är urkassa. Men det kan man ju påverka med att välja att bo i ett område med bra skolor (och att man tar reda på hur man kommer inte på just den/de skolan/skolorna).

Där jag bor (i "min" del av London) går de flesta i den statliga skolan till en början och fr.o.m. 11 år går en del privat. Man sparar cirka £100,000 per barn på det sättet utan att tappa i kvalitet på utbildningen... 
Svar på tråden Englands motsvar till Hemnet?