Är du image-fixerad? Vilka statusprylar är viktiga för dig?
Hur resonerar ni andra runt statusprylar? Är det viktigt att ha ett stort dyrt hur i rätt område, platt-tv, fin bil, märkesväska, märkessmycken, märkesklocka, märkeskläder etc? Bryr ni er inte alls eller har ni någon form av prioriterig?
Jag vill inte bo i ett ghetto, men jag vill inte heller lägga en förmögenhet på mitt boende så en mindre villa i ett hyggligt område duger bra.
Har en platt-tv och en tjockis-tv, men stör mig på att tjockis-tv:n överlag har bättre bild eftersom det finns få sändningar med tillräckligt hög upplösning. Inte tv:ns fel, men det stör mig ändå.
Skulle vilja ha en fin bil, men har i dagsläget två begagnade bilar. Dom ser inte ut som skrot och funkar och är helt avbetalda. Kan inte tänka mig att lägga flera tusenlappar i månaden på en dyr bil då en sån förlorar i värde tämligen snabbt.
Gillar vissa märkessmycken men stör mig på oäkta krimskrams som man ska betala hutlöst för pga det står ett visst märke på det.
Har en begagnad märkesklocka som jag planerar att ha läääääänge.
Summerat är jag personligen till viss del brydd om statusprylar, men inte överdrivet. Enligt mig själv alltså. Hur resonerar ni andra?