• TrailerTrash

Är äldre mammor lata och orkeslösa?

Läste här på FL att äldre morsor är lata och orkelösa.Är det så?

Två färger,en tro
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-19 14:56
    Typ 35-45 år
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är äldre mammor lata och orkeslösa?
  • TrailerTrash
    Tirem skrev 2012-09-19 14:55:49 följande:
    Vad är äldre mammor? 25, 30, 35, 40...
    Har uppdaterat

Två färger,en tro
  • Queenie70

Vet inte hur andra är men jag är både lat och orkeslös vid det här laget. Eller...nje, lat har jag alltid varit när jag tänker efter.

• lövet2
    Annat: Äldre mammor är inte lata. Däremot har en 40-årig kropp naturligtvis inte samma ork som en 20-årig. Det finns fördelar och nackdelar med att vara en ung resp en gammal mamma, och en av 40-åringens nackdelar är just att man inte orkar på samma sätt. Å andra sidan har 40-åringen många fördelar på sin sida, som t ex ekonomi och livserfarenhet.
  • BymBym

Jag är 36 och har två barn 5 och 7 år. Pluggar på högskola 100 % jobbar 20 %, ska träna äldsta tjejen i innebandy, skjutsar och hämtar till de flesta aktiviteter osv osv. Är inte orkeslös och skulle lätt orka med en bebis

• dogcatbird

Lat går jag inte med på. Men absolut mer orkeslös än om jag hade varit 22... (är 42)

Jag hade gärna varit 25 istället för 35 när jag fick första. 

• Tirem

Jag är 36 och kan såklart bara prata för mig själv. Jag har exakt om inte mer energi och ork än när jag var ung. Jag är dessutom mer flexibel, stresstålig och klok nu än för några år sedan.
    Sedan finns det självklart äldre mammor som har mindre ork precis som det finns unga föräldrar som bara hänger med kompisar och super istället för att vara med sina barn.

• vampyria2
    lövet2 skrev 2012-09-19 15:00:09 följande:
    Annat: Äldre mammor är inte lata. Däremot har en 40-årig kropp naturligtvis inte samma ork som en 20-årig. Det finns fördelar och nackdelar med att vara en ung resp en gammal mamma, och en av 40-åringens nackdelar är just att man inte orkar på samma sätt. Å andra sidan har 40-åringen många fördelar på sin sida, som t ex ekonomi och livserfarenhet.
    Oj ärligt tycker du verkligen att en 40 åring är så mycket mer orkeslös än en 20 åring Förvånad
    Jag är 40 (vet att du också är i den åldern) men jag tycker tusan inte att jag är så mycket tröttare nu än när jag blev mamma när jag var 19 år, faktiskt Drömmer

Jag är i vilket fall inte någon lat mamma jag är ute med ungarna hela dagarna, vi är ofta iväg och gör en masa saker och jag är väldigt aktiv, så nej jag håller inte med om att äldre mammor skulle vara latare
  • TrailerTrash
    lövet2 skrev 2012-09-19 15:00:09 följande:
    Jag ser ofta unga mammor sitter i lekparken hela dagarna och fikar och röker.Dom sitter där från morgon till sen eftermiddag( jag jobbar hemma)
    Sen på kvällarna ser jag alla 40 plussare på friskis och svettis kör boxningspass,springer typ en mil på löpbandet,kör gympa så svetten sprutar.

Nu säger jag inte att alla unga mammor sitter och röker hela dagarna eller att alla 40 plussare gymmar..

Jag tror inte man har mindre ork bara för att man är 40+ eller jag kanske har helt fel
    Två färger,en tro
  • Momalicious

Min mamma var 36 när hon fick mig och hon var, och är fortfarande inte, varken lat eller orkeslös.

Svar på tråden Är äldre mammor lata och orkeslösa?