• lillefoot

Ni som använder matkasse!

Hej! Jag funderar på om vi ska börja använda oss av någon matkasse. Den jag fundrar på är icas billiga vecka-matkasse och komplitera med Linas frukostkasse och ev. deras fruktkasse. Vi är två vuxna och ett barn som äter mat här hemma, och vi äter alltid lunch och middag i stort sett varje dag. Det är ju mat till 5 middagar i påsen, räcker det för er till 5 middagar eller mer? Hur gör ni med lunch? Våran matbudget brukar ligga på 5000 inkl. hygien. Med påsarna skulle det gå på mer när jag räknar på matkasse+frukostkasse+fruktkasse och även mat för helgen och lunch. Det skulle nästan hamna på 6000:-. 

• Svar på tråden Ni som använder matkasse!
  • missen73

Coop har matkassar för färre personer 2 ,4 , 6 personer har dom , Ica har bara för 4 personer !
    Ica har vi provat o ibland är det mycket mat ibland mindre !

• Ann Lee

Det här kan kanske vara till hjälp!

Vi har testat ICAs inspirationskasse:http://frostrosor.blogspot.se/2012/02/innehallet-i-veckans-matkasse.html

Dessutom har vi testat Coops middagslåda:http://frostrosor.blogspot.se/2012/03/innehallet-i-middagsladan-var-middag.html

Du kan se allt innehåll i kassen/lådan på min blogg (klicka på länkarna).

ICAs var klart bäst. Det var beräknat för fyra vuxna, rejält med grönsaker med mera. Vi upplevde ICAs kasse mer generös än Coops. Vi har en 2-åring och en 4-åring här hemma och så är vi 2 vuxna. Jag tog med mig rester till lunch dagen efter och en dag åt vi rester för att det blev så mycket mat.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Abborren

Har haft ICAs billiga veckan. Var inte nöjd tyckte inte det var några grönsaker med. Och det var aldrig fullkornsårodukter...

Sen hade vi linas original kasse och frukt kasse mycket nöjd. Massa grönsaker i original kassen. Den kommer varannan vecka men för två pers räckte den för nästan två veckor för oss.

Hade lätt skaffat den igen om de levererade hit :)

Lycka till

• Dina08

Jag tror det kan räcka till en lunchlåda också, det gör Linas matkasse oftast. Linas fruktkasse tycker jag är dyr och innehåller för mycket frukt för oss. Ja, det blir dyrt, men man slipper planeringsjobbet och får nya ideer och nyttig mat. Det som är billigast är väl att köpa skräpmat.

• kaffetjejen

Jag har provat min första vecka med city Gross matkasse. Väldigt bra recept med fina råvaror, allt är färskt.

• eight

Börja med Linas kasse! Allt hemkört och man känner sig som proffs i köket! Komplettera själv i butik med  frukt och frukost så kan du komma billigt undan.

• lillefoot

Ja... det är ju fråga vilken matkasse man skulle välja då.. Linas matkasse är ju dyrare, men vilken får man mest mat i (störst portioner)? Coop finns inte att få här.

• lillefoot

Linas matkasse: "Matvaror & recept för fem middagar varannan vecka". Får man den bara varannan?? Kan man få den varje vecka? På deras hemsida går det att få den först den 7/10... På icas sida står det bara v. 41, vet ni om det är början eller slutet på dem veckan? Jag trodde man kunde beställa och få när man vill

• Sarus85

Bor du i Skåne, tycker jag "mat i veckan" är bra. Bra produkter, ekologiskt och närproducerat. Stora portioner, oftast blir det 6 portioner. 5/veckan varje vecka. Snabblagade recept.

• Tonårsmamman1
    Sarus85 skrev 2012-09-20 21:48:44 följande:
    Bor du i Skåne, tycker jag "mat i veckan" är bra. Bra produkter, ekologiskt och närproducerat. Stora portioner, oftast blir det 6 portioner. 5/veckan varje vecka. Snabblagade recept.
    Den har jag också. Vi är också nöjda.
  • Jill 79

Tips, om du tar linas, skippa frukostkassen. Onödig utgift för fil, yoghurt och sånt du lika gärna kan handla på affären billigare. Vi har barnkassen och fruktkassen och ibland byter vi till original kassen. Mycket nöjda och alltid superfräsht, härlig frukt med bra variation i fruktkassen. Vet dock inte om man kan få mer än fem middagar på två veckor men det är väl bara ringa och fråga. Vi är två vuxna och ett barn och det räcker oftast, förrutom till middag, dessutom till två matlådor till lunch dagen efter

Svar på tråden Ni som använder matkasse!