Inlägg från: lillefoot |Visa alla inlägg
  • lillefoot

Ni som använder matkasse!

Hej! Jag funderar på om vi ska börja använda oss av någon matkasse. Den jag fundrar på är icas billiga vecka-matkasse och komplitera med Linas frukostkasse och ev. deras fruktkasse. Vi är två vuxna och ett barn som äter mat här hemma, och vi äter alltid lunch och middag i stort sett varje dag. Det är ju mat till 5 middagar i påsen, räcker det för er till 5 middagar eller mer? Hur gör ni med lunch? Våran matbudget brukar ligga på 5000 inkl. hygien. Med påsarna skulle det gå på mer när jag räknar på matkasse+frukostkasse+fruktkasse och även mat för helgen och lunch. Det skulle nästan hamna på 6000:-. 

• Svar på tråden Ni som använder matkasse!
  • lillefoot

Ja... det är ju fråga vilken matkasse man skulle välja då.. Linas matkasse är ju dyrare, men vilken får man mest mat i (störst portioner)? Coop finns inte att få här.

• lillefoot

Linas matkasse: "Matvaror & recept för fem middagar varannan vecka". Får man den bara varannan?? Kan man få den varje vecka? På deras hemsida går det att få den först den 7/10... På icas sida står det bara v. 41, vet ni om det är början eller slutet på dem veckan? Jag trodde man kunde beställa och få när man vill

Svar på tråden Ni som använder matkasse!