Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

nekad pga slöjan?

MRMR1 skrev 2012-09-20 22:56:06 följande:
    Vem minns inte frisören Vicky Sjöberg som vart anmäld då hon inte tog emot en praktikant i slöja länk motdiskriminering.wordpress.com/detta-har-han.../

Hon som är småföretagare vågar inte ta risken att förlora i rättegång med kostander på uppåt 400.000 kr så lättast att förlika. Så de flesta som anmäler till DO har då en fördel.

Tycker det är helt sjukt land det blivit, Inte konstigt världen ser ut när alla använder religion till att styra, det är väl bara ta av när du jobbar.
    Fattar inte att man anmäler för en sådan sak?? Det är ju inte som att det inte är något som går att åtgärda. Har du tre armar eller sitter i rullstol och blir nekad praktikplats DÅ är det väl diskriminering.
     Att du inte vill ta av dig ett klädesplagg som arbetsgivaren tycker är olämpligt DET är inte diskriminering. 
    Tar man av det så får man ju jobbet/praktikplatsen. Enkelt! 
  • chrissandra
    deminue skrev 2012-09-21 07:20:13 följande:
    Intelligensnivån är verkligen hög här inne..för de som inte förstår är jag ironisk. Vad hände med hummanismen, om att låta folk få vara som de är, tro på vad de vill och respektera och acceptera det trots att det ligger långt från vad man själv anser vara rätt.
    Varför förstår ni inte att man faktiskt inte kan utgå från ens egna åsikter ifråga om vad som är rätt i en annan människas liv och livsval?

Pröva att vara mer öppen till era medmänniskor, sök att förstå istället för att förnedra.
    Man kan väl vara som man är men finns det en dresscode så finns det.
    Att säga att jag vägrar anpassa min klädsel och sedan anmäla arbetsgivaren för att hon/han inte vill anställa mig är så weird. 
  • chrissandra
    yodi skrev 2012-09-21 14:44:35 följande:
    precis.

hade det börjat någon på dagis med slöja hade  barnen  säkert undrat vad det var och varför personen har den på sig men hade dom bara fått svaret på dom två frågorna så hade det nog inte varit några problem. barn har betydligt mer öppna sinen än vad vuxna har   
    Vad hade barnet fått för svar?
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-20 21:33:01 följande:
    jforesten t.s jag har niqab for att jag last kallorna dar det ar obbligatoriskt, aven om skolorna har olika asikter, men jag foljer vara basta forebilder, profetens fruar..de hade tackta ansikten, men jag visste vad jag gjorde for val nar jag tog pa den..for mig ar religionen viktigast, sa jag valde bort jobb, men jag har nan som forsorjer mig.. vsisst ar det trakigt  attt bli domd for slojan eller niqaben men jag forstar arbetsgivaren och jag respekterar detta..de maste  ju tanka pa sina foretag och sant ar detta samhallet..hade jag inte varit muslim och haft ett foretag tex mitt i stan sa hade jag inte heller anstallt nan somkan riskera sa jag forlorar kunder..du far soka jobb dar man kan arbeta trots slojan..det ar darfor det ar bra for oss som vill leva islamiskt och islamiska klader att flytta harifran eventuellt till ett land dar man inte blir bemott efter slojan eller niqaben..sa slipper man klaga med, aven om jag inte tilllhor de som klagar..
    Du valde bort jobb och har någon som försörjer dig. Vad händer om din försörjare slutar med det? Hur får du en inkomst då?
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 19:02:20 följande:
    hahahaha ..for er information har jag varit hart forsorjande for mig sjalv under nastan hela mitt liv och kampat mer an de flesta..jag har inte suttit hema pa min rumpa eller varit lat sa skriv inte som att ni andra betalar ..ni vet inget om mitt liv...foresten drojer det inte lange innan jag och min forsorjare plus barn flyttar till muslimskt land sa ni behoer inte oroa mig for hur eller vem som ska forsorja mig..dessutom ar jag mer hogutbildad an de flesta har inne JAG LOVAR
    Var har du utbildat dig?
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 18:56:28 följande:

det slutar inte forsorjaren med och jag vet var du vill komma MEN NEJ jag tar aldrig av den , aven om jag skulle bli ogift och hamna pa soc ..
    Vart menar du att jag ville komma?
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:27:47 följande:

i sverige..sj da??
    Tänkte bara såhär vet du, har du studerat i Sverige så har din utbildning kostat svenskarna en hel del. Tråkigt att du inte vill använda den (utbildningen) och jobba och betala skatt. 

• chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:35:45 följande:

hur har det kostat svenskarna en hel del?ar jag fran en annan planet  menar du? jag har jobbat efter min utbildning..och jag har nan i mitt hem som betalar skatt..jag har varit mamma ledig tills forra manaden, fatt mammapengar som jag jobbat for, sa jag betalar ocksa skatt.
    Hur många år har du jobbat efter skatt?
    Att någon annan i ditt hem betalar skatt täcker inte din utbildning.

Jag har bara så oerhört svårt att förstå att man väljer att skymt liv.
    Jag lär mina döttrar att världen ligger för deras fötter och de kan bli vad som helst.

Att inte inledas i frestelse är även en kristen ingrediens men HUR kan DU bli frestad av andra om du INTE har burka?

Det borde väl vara så att männen är lika inlindade som kvinnorna? 
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:56:59 följande:
    jag forstar fortforande inte vad du menar med att svenskarna har betalat min utbildning??
    Har du gått i skola i Sverige har du förmodligen inte betalat din utbildning själv. Den finansieras av skattemedel.
  • chrissandra
    LindaEfraim skrev 2012-09-21 23:07:58 följande:
    Crissandra
    Ummabdilleh säger ju att hon har arbetat i Sverige, jag tror inte hon blir skattebefriad bara för att hon är muslim. Hon har på så sätt tjänat sina egna pengar och betalar skatt precis som vilken annan arbetstagare som helst! Däremot kan hon få problem på den svenska arbetsmarknaden pga att hon bär slöja (om hon nu gör det) och pga detta plagg väljer hon att ställa sig utanför den reguljära arbetsmarknaden dvs alla yrken som finns inom Sverige!
    Hon HAR jobbat men gör det inte längre och har inte för avsikt att göra det heller (i Sverige i alla fall) Förmodligen är hon inte så ruskigt gammal så dessa skattekronor hon fixat ihop räcker så långt.
    Faktum är att det är otroligt förmånligt att få studera gratis, all annan välfärd är också i fara om människor väljer att inte arbeta, att flytta ifrån landet och använda sig av utbildningen i ett annat land, att skicka deras intjänade pengar till släktingar i ett annat land. 
    Hon bär burka och vill vara hemma och ta hand om sina barn och planerar en flytt från landet. 
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:54:43 följande:
    jag kommer lara mina barn att de med kan bli vad som helst..de maste absolut ha en utbildning..det ar ett maste..jag valjer inget skymt liv..du later som att jag sitter inlast hemma hela dagarna?? verkligen inte !!!!
    jag blir inte frestad av andra..jag har valt att ha niqab eftersom jag tycker att det ar obligatoriskt i islam och for att jag foljer profetens fruar och alla foljeslagarnas fruar..dessa hade tackta ansikten..jag ar ingen tyst, fortryckt kvinna bara for jag har niqab..jag star upp for vad jag tror pa och har valdigt bra sjalvfortoende..jag har aven pa mig niqab for att nar jag inte hade det blev jag manga ggr forfoljd av man mitt pa dagen..nu blir jag inte det LIKA MKT
    Var bor du? När du många gånger blivit förföljd. Verkar var en otäck plats! 
  • chrissandra
    modesto skrev 2012-09-22 00:30:22 följande:
    många muslimer vet inte att det är förbjudet, jag känner flera som lever på staten och skaffar nya barn varje år
    Ja, de är enormt produktiva på barnalstringsplanet.
  • chrissandra
    LindaEfraim skrev 2012-09-22 07:16:55 följande:
    Själv hade jag en barnmorskeelev som bar slöja när jag fick min andra dotter 1997.
    Det kändes väldigt hygieniskt när hon var
    "där nere" och inget hår från hennes huvud kunde komma ner där av misstag. Eftersom vi hela tiden tappar huvudhår. Barnmorskan däremot slängde med sitt hår som uppenbart var i vägen.
    Om man arbetar  på sådana arbetsplatser som kräver att håret hålls borta ex. i charken och på operation så finns det särskilda mössor som skall användas. Inte ens egna.
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-22 11:25:08 följande:

jag blir forfold pa dagen..som jag skrev forut ar jag INTE ute pa natter
    Då måste du bo på en väldigt otrevlig plats med väldigt otäcka människor. 
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-22 18:50:43 följande:
    om du laser vad jag skrivit flera ggr ar att det ar forbjudet i islam att leva med mening pa samhallet och inte vilja soka arbete eller forsorja sig, MEN vad jag skrev med ar att alla som kallar sig muslimer betyder inte att de ar praktiserande eller lever efter det..det finns manga tex som har sloja men i hemlighet ar prostituerade..nar du ser dom ute med sloja anser du att de ar bra muslimer och lever islamiskt, men du vet juu inte hur en person lever egentligen!! enligt islam ar det forbjudet att bega brott..sa det exemlpet du gav med polska kvinnan som har en man i fangelse, han ar knappast en praktiserande muslim for praktiserande muslimer begar inte brott!!tandlakare for barn kostar inget sa jag fattar inte vad du skriver nar du sager att sonen till familjen blir nersovd och far alla tander lagade??? min dotter ar radd for tandlakaren occh blev aven hon sovd..det kostade mig inget..hon ar barn!!
    Du förstår inte alls hur det hänger ihop?
    Tror du verkligen att tandläkaren och tandsköterska jobbar gratis, lokalerna kostar ingenting och bedövningsmedlet kommer som manna från himlen?

Allt detta finansieras av skattepengar som jag och många andra drar in varje månad.
    Du gör det inte eftersom du inte arbetar och tyvärr leder det även till att du kan konsumera mindre och där missas också skattekronor.
    Att människor har en inkomst gör att de kan handla och allt man handlar skattas för. 
  • chrissandra
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 21:21:13 följande:

du skriver foreste som en lagstadie elev sa man kan nastan tro att svenskarna betalat din utbildning eller i alla faqll borde gora det Solig
    Detta får mig att tänka på en mening...

"Den som är utan synd må kasta första stenen..." 
  • chrissandra
    Psychopath skrev 2012-09-23 13:21:16 följande:
    Jaså, var är källorna då? Finns det inga vetenskapliga bevis så är det åsikter...

Nej, det har jag inte påstått.
    Jag framförde ett scenario där en våldtäksman får välja mellan en med minikjol och en med heltäckande klädsel, vilken är mest lättåtkomlig? Alltå gör visst heltäckande kläder skillnad, tvärtemot vad Jaded skrev.
    Kan vara det att människor som bär minikjol får vara ute sent men det får inte burkafolket?
    Tid och plats är det som avgör vem som blir offer.
    Våldtäkt är en våldshandling precis som misshandel.
     Att uppmuntra kvinnor att dra på sig en säck för att inte bli våldtagna anser jag vara höjden av mansförakt.
  • chrissandra
    Psychopath skrev 2012-09-23 12:50:44 följande:
    Vilken är mest lättåtkomlig för en kåt psykopat?

Tjejen som bär en minikjol.

Tjejen som bär heltäckande kläder t.ex byxor, underplagg och klänning över det.

Vilken kommer mannen lättast åt, som uppfyller hans syfte? Spela inte dum nu. 
    http://stoppavaldtakterna.nu/index.html
Svar på tråden nekad pga slöjan?