nekad pga slöjan?
Är det verkligen bättre att få inkassokrav på sig och kanske till och med prick hos kronofogden än att inte ha på sig ett klädesplagg under några timmar per dag?
Jag förstår inte?
Jag känner 2 muslimska familjer. Varje familj har 6 barn, varken fru eller man jobbar. Den ena familjen kom till Sverige för 5 år sen, frun skaffade barn varje år som hon var här, de har inte uppehållstillstånd men hon hoppas på att bli försörjd av gud och staten. Mannen sitter i svenskt fängelse för vapen innehav. Kvinnan är ryska som blev kär i en muslim och konverterat, en högskoleutbildad kvinna med eget företag har förvandlats till icke-tänkande barnafödande maskin. Pappan sitter i ett svenskt fängelse för vapeninnehav, mamman pratar men honom telefon hela tiden och barnen sköter sig själv.
En annan familj kom till Poland först men där betalar de bidrag bara första året, så de flyttade till Sverige. De är totalt försörjda 9 personer, lägenhet, mat, barnen körs till skolan med taxi varje dag. Pojken ska ha en tandoperation, han är rädd för tandläkaren så de ska söva ner honom och fixa alla hans tänder på en gång, det måste kosta en del. De fixade tänder för hela familjen.
Jag frågade men de är inte krig i deras land mer, vad ska hända om de återvänder -ingenting, de var där på besök, de har många släktingar kvar och ett hus, en bil, datorer osv.
Sverige är ett rikt land, det försörjer många år många barn och vuxna, en del skaffar nya varje år(de har inte mycket annat att göra, de pratar inte svenska).
En till muslimsk familj bor i mitt hus med 2 barn än, de är också försörjda. Det är inte heller krig i deras land men de får stanna och bli försörjda medan deras ärende förläggs. Under tiden står Sverige för alla deras kostnader.
Som jag sa tidigare, har muslimska familjer många barn och snart blir svenskar i minoritet i deras eget land. Jag har läst att det finns redan skolor i vissa områden med 70% invandrare.
Jag var väldigt vacker som ung och duger även nu när jag är 50. Män kan försöka prata med mig ute när jag är på promenad och på offentliga platser men väldigt få på ett olämpligt sätt. Det räcker att jag säger att jag inte är intresserad så lämnar de mig i fred. Om jag bar slöja skulle jag säkert få mer negativ uppmärksamhet. Jag tror att du bor i invandrartätt område och då uppfattas det onormalt för män att du är synlig, muslimska män verkar inte lära sig att styra sina impulser eftersom de är vana att kvinnans ansikte och kropp är dolda. I civiliserade länder kan man faktiskt vara snygg och gå naken på stranden och ingen skulle bry sig och förfölja en.
I en del islamiska länder uppmuntras män att mobba en kvinna som inte är täckt, jag tror inte alls att de inte kan styra sina impulser, de känner sig tvungna bete sig som de gör p g a grupptryck. I civiliserade länder lär sig män bete sig civiliserat.