Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

nekad pga slöjan?

Anonym skrev 2012-09-19 17:11:25 följande:
    Jag kan till viss del förstå din känsla efter samtalet men jag tycker att religion är en privatsak och inte ska visas på arbetet. I den ingår religiösa symboler även om just slöjan inte är muslimsk så förknippas det med islam idag. Jag känner samma sak inför alla religiösa symboler och hade reagerat ganska starkt på om t ex en man började jobba i skolan och bar kippa. 
    chelios skrev 2012-09-19 17:09:27 följande:
    Jaha, ta av tygbiten om den nu är i vägen för dig annars så är det bara vänja sig vid att folk reagerar negativt på religiösa fanatiker.

Anonym skrev 2012-09-19 17:10:21 följande:
    Jag bara undrar, varför är det så otänkbart att ta av sig slöjan under de timmar man jobbar?
    Är det verkligen bättre att få inkassokrav på sig och kanske till och med prick hos kronofogden än att inte ha på sig ett klädesplagg under några timmar per dag?

Jag förstår inte? 

• modesto
    Anonym skrev 2012-09-19 21:47:59 följande:
    Varför kan du inte täcka håret på annat sätt om du jobbat förr med mössa? Det finns ju peruker, mössor, kepor och gud vet vad. Man kan ju till och med raka bort håret.
    haha, raka håret är bra idé, då finns det ingenting att dölja
  • modesto
    Anonym (Utlänning;-D) skrev 2012-09-20 00:12:22 följande:
    Vi kom till Sverige och måste ta seden dit vi kommer!!! Punkt!!
    en annan utlänning
  • modesto
    Loka01 skrev 2012-09-20 00:55:25 följande:

en annan moraltant
    det var ett skämt, det är du och din familj som försöker ta seden dit ni kommer!!
    jag försöker anpassa mig
  • modesto
    Anonym (, t.ex. orolig,) skrev 2012-09-20 12:20:30 följande:
    Du bör slöja, vilket säger om dig ungefär 
    "Jag döljer mitt hår, för att någon har skrivit i en bok att en slags ande som visserligen inte syns eller hörs men visst det finns ändå sådetså, har sagt att man ska göra så och jag tycker det verkar bäst att göra som gubben skrev i boken att anden sa att man ska göra".

Du får väl fatta själv att folk har synpunkter på din tillräknelighet om du på fullt allvar tror på såna dumheter. 
    Vissa tror på Det Flygande Spaggetimonstret och bär durkslag på huvudet, andra tror på Islam och bör slöja, men det är exakt samma fenomen.
    www.venganza.org/
    haha, durkslag på huvudet kan oskså ha funktion, som en del påstår att slöjan har. Respektera det!
  • modesto
    sandan skrev 2012-09-20 01:14:54  följande:
    Tänk er en kvinna, går halvnaken på stranden, killar kollar in hennes röv, hennes bröst. Kanske t.o.m tafsar på henne, skriker sexuella ord till henne, förnedrar henne, kanske våldtar henne. Detta kan hända överallt, menar jag då.
    Det har aldrig hänt mig något sånt på stranden, ingen kollar, ingen tafsar, ingen skriker sexuella ord och ingen förnedrar mig, inte våldtar mig heller. Jag har även varit på nudiststränder där man är HELT NAKEN och ingenting händer varken mig eller andra. 
  • modesto
    Vad är en smutsig tanke?
    LindaEfraim skrev 2012-09-20 13:40:15 följande:
    Julietta

För att kvinnan ska skylla sig så män inte ska ha smutsiga (sexuella) tankar om dem.
    sandan skrev 2012-09-20 01:14:54  följande:
    Tänk er en kvinna, går halvnaken på stranden, killar kollar in hennes röv, hennes bröst. Kanske t.o.m tafsar på henne, skriker sexuella ord till henne, förnedrar henne, kanske våldtar henne. Detta kan hända överallt, menar jag då.
  • modesto
    freshroses skrev 2012-09-21 12:51:02 följande:
    Det är tråkigt att inte få ett jobb på grund av slöjan men det är tyvärr så världen ser ut, man blir dömd efter hur man ser ut. Tycker inte du ska anmäla, arbetsgivaren var faktiskt ärlig, inte många som är det.

Men ni muslimer ska också veta att svenskar är otroligt toleranta, prova vilket annat västerländskt land som helst så ska ni se att det är lättare att vinna på lotto än att få ett jobb om man ser ut så där (jag bor i Sydeuropa så jag vet). Ni muslimer har alldelles för stora krav tycker jag, det är faktiskt ni som ska anpassa er och inte tvärtom. Ni skapar inte mer välvilja genom att anmäla hit och dit och ställa krav, utan genom att vara ödmjuka och anpassa er mer.

Väljer man att följa Koranen till punkt och pricka då är det kanske bättre att flytta till ett muslimskt land. Jag förstår faktiskt inte varför religiösa muslimer väljer att emigrera till kristna länder, det finns väl muslimska länder man kan emigrera till där man kan slippa känna sig diskriminerad.

Bor man i ett kristet/västerländskt land då ska man faktiskt vara beredd på att göra vissa uppoffringar och följa lokala seder, t ex ta av sig slöjan, skaka hand med människor av motsatt kön etc. Är religionen så pass viktig i ens liv att man inte kan anpassa sig alls, då ska man faktiskt vara beredd på att flytta någon annanstans där man passar in bättre.

Jag har varit invandrare i flera olika länder och skulle aldrig förvänta mig att människor ska anpassa sig till MIG, utan jag följer lokala seder så gott jag kan. Det finns mycket jag inte gillar i det land jag bor i nu, men skulle aldrig få för mig att kräva att bli accepterad precis som jag är. 

Utlänningen

• modesto

Jag känner 2 muslimska familjer. Varje familj har 6 barn, varken fru eller man jobbar. Den ena familjen kom till Sverige för 5 år sen, frun skaffade barn varje år som hon var här, de har inte uppehållstillstånd men hon hoppas på att bli försörjd av gud och staten. Mannen sitter i svenskt fängelse för vapen innehav. Kvinnan är ryska som blev kär i en muslim och konverterat, en högskoleutbildad kvinna med eget företag har förvandlats till icke-tänkande barnafödande maskin. Pappan sitter i ett svenskt fängelse för vapeninnehav, mamman pratar men honom telefon hela tiden och barnen sköter sig själv.

En annan familj kom till Poland först men där betalar de bidrag bara första året, så de flyttade till Sverige. De är totalt försörjda 9 personer, lägenhet, mat, barnen körs till skolan med taxi varje dag. Pojken ska ha en tandoperation, han är rädd för tandläkaren så de ska söva ner honom och fixa alla hans tänder på en gång, det måste kosta en del. De fixade tänder för hela familjen.

Jag frågade men de är inte krig i deras land mer, vad ska hända om de återvänder -ingenting, de var där på besök, de har många släktingar kvar och ett hus, en bil, datorer osv.

Sverige är ett rikt land, det försörjer många år många barn och vuxna, en del skaffar nya varje år(de har inte mycket annat att göra, de pratar inte svenska).

En till muslimsk familj bor i mitt hus med 2 barn än, de är också försörjda. Det är inte heller krig i deras land men de får stanna och bli försörjda medan deras ärende förläggs. Under tiden står Sverige för alla deras kostnader.

Som jag sa tidigare, har muslimska familjer många barn och snart blir svenskar i minoritet i deras eget land. Jag har läst att det finns redan skolor i vissa områden med 70% invandrare.

ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:22:35 följande:
    jag vet inte varfor eller hur den familjen lever..jag kan inte svara pa det..jag har 3 barn inte 15..jag skulle aldrig vilja ha sa manga barn, hogst 5..man ska inte skaffa barn som man sen inte har koll pa var de gar eller later dom springa ute pa kvallrna..som jag skrev forut finns det folk som med mening lever pa bidrag och inte vill jobba, detta ar forbjudet inom islam att utnyttja samhallet pa detta satt..visst kan det handa  att man inte hittar jobb och ar tvungen att ga pa soc ett tag for olika anledningar..detta kan handa alla inte bara muslimer..sen om du sett det dar programmet pa tv3 familjer som har 13 barn eller mer, sa var det bara en gang det var en pakistansk muslimsk familj ALLA ANDRA var vanliga engels man, icke muslimer..alla skaffar inte mkt barn for att fa bidrag utan for att de tycker om barn som i dessa tv program..de fick inte bidrag ens for varje barn som i sverige men hade anda massa barn

• modesto
    ummabdilleh skrev 2012-09-21 20:54:43 följande:
    jag kommer lara mina barn att de med kan bli vad som helst..de maste absolut ha en utbildning..det ar ett maste..jag valjer inget skymt liv..du later som att jag sitter inlast hemma hela dagarna?? verkligen inte !!!!
    jag blir inte frestad av andra..jag har valt att ha niqab eftersom jag tycker att det ar obligatoriskt i islam och for att jag foljer profetens fruar och alla foljeslagarnas fruar..dessa hade tackta ansikten..jag ar ingen tyst, fortryckt kvinna bara for jag har niqab..jag star upp for vad jag tror pa och har valdigt bra sjalvfortoende..jag har aven pa mig niqab for att nar jag inte hade det blev jag manga ggr forfoljd av man mitt pa dagen..nu blir jag inte det LIKA MKT
    Jag använder inte niqab men ingen förföljer mig heller. Jag undrar varför de förföljde dig
  • modesto
    OnlyOne skrev 2012-09-22 00:19:26 följande:
    Å ena sidan skriver umma... att det inom islam är förbjudet att leva på staten, å andra sidan är det ok att vägra anpassa sig till arbetslivet som råder i det land man valt att bosätta sig i. Det låter väldigt motsägelsefullt! Håller du inte med? Frågan går även till Ts.
    många muslimer vet inte att det är förbjudet, jag känner flera som lever på staten och skaffar nya barn varje år
  • modesto
    ummabdilleh skrev 2012-09-22 11:26:50 följande:

du kanske inte ar sarskillt vacker da,,vad  vet jag

Jag var väldigt vacker som ung och duger även nu när jag är 50. Män kan försöka prata med mig ute när jag är på promenad och på offentliga platser men väldigt få på ett olämpligt sätt. Det räcker att jag säger att jag inte är intresserad så lämnar de mig i fred. Om jag bar slöja skulle jag säkert få mer negativ uppmärksamhet. Jag tror att du bor i invandrartätt område och då uppfattas det onormalt för män att du är synlig, muslimska män verkar inte lära sig att styra sina impulser eftersom de är vana att kvinnans ansikte och kropp är dolda. I civiliserade länder kan man faktiskt vara snygg och gå naken på stranden och ingen skulle bry sig och förfölja en.

.
  • modesto
    J a d e d skrev 2012-09-22 11:40:43 följande:
    Vilken oerhört löjlig kommentar, finns så mycket fel med den att man blir matt.
    Nu blir inte alla vackra kvinnor förföljda av män, om nu skulle låtsas att skönhet bara kunde uppfattas på ett enda sätt.
    Män är inte djur, även om islam gärna vill framställa det så.

Jag tror inte ett dugg på att du blir förföljd av män så fort du inte använder niqab.

I en del islamiska länder uppmuntras män att mobba en kvinna som inte är täckt, jag tror inte alls att de inte kan styra sina impulser, de känner sig tvungna bete sig som de gör p g a grupptryck. I civiliserade länder lär sig män bete sig civiliserat.

• modesto
    J a d e d skrev 2012-09-23 12:40:26 följande:
    Ah men vad bra då. Man blir alltså förföljd av kåta vilda män oavsett om man bär niqab eller ej. Kanske man skulle ta och förbjuda män helt och hållet då. Uppenbarligen ligger problemet helt hos dem och en sopsäck i tyg hjälper inte ett skit.
    Bra.
    haha, så sant
  • modesto
    Psychopath skrev 2012-09-23 12:56:24 följande:
    Du påstod att täckande kläder inte hjälper ett skit, uppenbarligen gör det visst det.
    Borde väl till och med en sån som du fatta.

En kåt, psykad man vill åt vad som finns innanför trosorna.

Kort kjol = Lättåtkomligt

Täckande kläder = Inte lättåtkomligt.

Vilket väljer han?
    Psykopat vill förnedra, det spelar ingen roll hur människan är klädd
  • modesto
    modesto skrev 2012-09-23 12:59:32 följande:
    Psykopat vill förnedra, det spelar ingen roll hur människan är klädd
    det spelar ingen roll hur hon ser ut heller, man ska råka vara på fel ställe på fel plats helt enkelt. Det finns inte så många psykopater på svenska gator. Jag brukar promenera varje natt runt kl. 12, ingenting har hänt mig hittills. De sover väl på den tiden. Men jag går inte till ställen där berusade/påtända människor kan vara, däri ligger kanske min hemlighet.
  • modesto
    Bittersweet skrev 2012-09-23 13:02:38 följande:
    Han väljer antagligen den tjej som först kommer förbi oavsett hennes klädsel.

Att klädseln skulle spela någon som helst roll vid en våldtäkt är en myt.
Svar på tråden nekad pga slöjan?