Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

nekad pga slöjan?

Det hade varit lättare att ta ställning i TS fråga om man fått veta vad jobbet handlade om.

• Tom Araya
    adaeze skrev 2012-09-20 01:16:43 följande:
    tror faktiskt att majoriteten av muslimerna i sverige inte är för att tvinga kvinnor som inte vill att bära slöja så även om muslimer blev maoritet så skulle nog inte problemet finnas
    Kolla hur det ser ut i muslimska länder...
  • Tom Araya
    Loka01 skrev 2012-09-19 18:39:28 följande:

Jag tycker och tänker vad jag SJÄLV vill. För att få dej och må bättre så är det inget förtryck. Ingen i min familj bär slöja utan det är bara jag, alltså mitt eget val, alltså inget förtryck, alltså inget tvång, alltså tänker jag och tycker det jag vill. =)
    Handen på hjärtat...du bär slöja för att någon, för rätt länge sedan, skrev ner att så ska det vara, i en bok.
    Hade det inte varit så hade du inte burit slöja, sedan får du kalla det egen vilja om du vill men jag kallar det inte så.
  • Tom Araya
    VojneVojne skrev 2012-10-01 08:01:32 följande:
    Varför har du kläder på dig tom för det är din mamma som har lärt dig att ta på det inte din egen vilja annars hade du gott naken... If u got my point...
    Jag har kläder för att huvudsakligen skydda mig mot väder och vind, vilket även är orsaken till kläder kom till.
  • Tom Araya
    VojneVojne skrev 2012-10-01 09:02:08 följande:
    Sommaren när det är varmt då?
    Fickor är praktiskt att ha saker i, vilket alltid är ett problem under sommaren....
  • Tom Araya
    VojneVojne skrev 2012-10-01 09:09:19 följande:
    Mmmmm eller hur(!) framför allt det är olagligt i Sverige att gå naken och om det hade varit ok att gå naken så hade du skaffat en väska som kunde ha samma funktion som fickor! Försök att vara lite ärlig för dig själv...
    Nej, det är inte olagligt att gå naken i Sverige, det beror alldeles på plats och sammanhang.

Visst har mina föräldrar påverkat mig, men knappast HUR jag klär mig annat än att jag har kläder.
    Min mamma är dessutom halvt nudist så jag hade brukat kläder i betydligt lägre grad om hennes inverkan på min klädsel varit större.

• Tom Araya
    VojneVojne skrev 2012-10-01 09:30:59 följande:
    This is my point! Det är ditt eget val! Now we are getting somewhere!!! Man påverkas av saker o ting i en vis grad och tack vare sin egen hjärna så gör man sitt eget val!
    Mina klädval grundar sig inte på någon regelbok så jag hävdar fortfarande att de i högre grad är fri vilja.
  • Tom Araya
    VojneVojne skrev 2012-10-01 09:49:21 följande:
    Jaaa försök att gå naken på en gata i stan så får vi se om det är du eller är det nån lagbok som har bestämt åt dig så du "täcker" dig. efteråt kan du säga att det va fri vilja...eller inte...
    Huvudsakligen har jag kläder för att jag vill, då morsan uppenbarligen inte påverkat mig i tillräckligt hög grad.
Svar på tråden nekad pga slöjan?