-
Jag skulle inte ha några problem att lämna om jag hade barn, till präst, de som bär kors, eller troende kristna eller judar eller ateister så länge de har respekt till min tro och uppfostran. Vad är det du är rädd för? Va är problemet? Barn skulle aldrig reagera som vuxna gör, om du inte inpräntat att kvinnor som har slöja är farliga så de skulle bara undra varför hon hade slöja och hon hade berättat varför o de hade gått vidare, det bara vi vuxna som har sådana fördomar...mirre67 skrev 2012-09-19 17:19:05 följande:Vad var det för jobb du sökte då? Jag skulle själv vara tveksam till att lämna mina barn till en personal på förskolan t ex som bär slöja. Vad betyder mest för dig, att få ett jobb och kunna betala allt du ligger efter med men att då få ta av slöjan några timmar om dagen, eller att ha på sig slöjan på heltid och då kanske få fortsätta vara arbetslös?
-
Vart då skulle hon flytta tycker du så att hon kunde inte ha problem pga sin slöja?ummabdilleh skrev 2012-09-20 21:33:01 följande:jforesten t.s jag har niqab for att jag last kallorna dar det ar obbligatoriskt, aven om skolorna har olika asikter, men jag foljer vara basta forebilder, profetens fruar..de hade tackta ansikten, men jag visste vad jag gjorde for val nar jag tog pa den..for mig ar religionen viktigast, sa jag valde bort jobb, men jag har nan som forsorjer mig.. vsisst ar det trakigt attt bli domd for slojan eller niqaben men jag forstar arbetsgivaren och jag respekterar detta..de maste ju tanka pa sina foretag och sant ar detta samhallet..hade jag inte varit muslim och haft ett foretag tex mitt i stan sa hade jag inte heller anstallt nan somkan riskera sa jag forlorar kunder..du far soka jobb dar man kan arbeta trots slojan..det ar darfor det ar bra for oss som vill leva islamiskt och islamiska klader att flytta harifran eventuellt till ett land dar man inte blir bemott efter slojan eller niqaben..sa slipper man klaga med, aven om jag inte tilllhor de som klagar..
-
@sharakechi,först och främst det står i Koranen att kvinna ska täcka huvudet "Nur 30-31" och andra, hur skulle det kännas om nån anställde dig sen denne märkte att du va icke-troende och sa upp dig pga det? Skulle du fortfarande tycka att det va trams att tro eller icke-tro utövandet? För de som inte tro väljer också utöva sin icke-tro...
-
Hade redan citerad men kan säga det en gång till Koranen 24:31 ;Nellee skrev 2012-09-21 08:40:36 följande:Nu bryr jag mig inte om vad folk har på huvudet, men jag har aldrig läst en text där det står att kvinnan ska täcka sitt huvud. Skulle du kunna ta fram den?
"And tell the believing women to reduce [some] of their vision and guard their private parts and not expose their adornment except that which [necessarily] appears thereof and to wrap [a portion of] their headcovers over their chests and not expose their adornment except to their husbands, their fathers, their husbands' fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers, their brothers' sons, their sisters' sons, their women, that which their right hands possess, or those male attendants having no physical desire, or children who are not yet aware of the private aspects of women. And let them not stamp their feet to make known what they conceal of their adornment. And turn to Allah in repentance, all of you, O believers, that you might succeed." -
T.ex?ummabdilleh skrev 2012-09-21 10:28:13 följande:finns manga muslimska lander dar man inte har problem for sin sloja eller niqab...hon tror inte ens att hijaben ar obligatorisk..sa kunnig ar hon om islam
-
Jag kallar aldrig nån på detta vis! fulaste jag har hört! Varför tror du att alla muslimer gör det? Jag blev faktiskt ledsen att höra detta, vad vinner jag kalla nån så? Dessutom är det förbjudet för en muslim kalla andra med fula ord!LindaEfraim skrev 2012-09-21 12:36:16 följande:Det roliga med dessa muslimska trådarna är att när argumenten tryter kommer det massa arabiska ord som refererar till Koranen men de kan aldrig svara kort och ärligt på ens frågor och vet ni varför?
DE VILL INTE ATT VI SKA VETA FÖR DÅ KAN DE INTE SE FÖRAKTFULLT PÅ OSS OTROGNA HUNDAR Som de kallar alla icke muslimer för! Ju mer vi läser på om Koranen och Muhammed desto svårare får de att argumentera emot!
Du behöver absolut inte tro som jag och detta gör inte dig en dålig människa tycker jag och detta är min inställning! -
@JTA "headcover" vad är för dig? Och khemar är duk eller nåt tyg som man täcker något över och står huvet duken skal ÄVEN täcka brösten man ska inte bara knyta bak i huvudet betyder det! Det finns andra verser och hadith om hicab och så ingen ide försöka bara tolka bort...
-
@ ummabdillah, ja just det kan du ge mig ett vettig "muslimsk" land att slöja är accepterad i alla lägen och man ska kunna språket lätt så att man få jobb med, dessutom är man singel så ska man kunna bo själv som en ensamstående kvinna. Pls ge mig ett land?
-
En konverterat västerländsk kvinna då som inte har bror pappa osv. Men vilket land du pratar om som är anpassat ge mig ett namn är du snäll inte massa andra förklaringar...
-
@ ummabdillah du betonad med stora bokstäver att inte lika mycket, va menar du? Menar du att du blir förföljd av män även när du har nikab med? Verkligen var bor du, är inte det muslimskt land som du nämner? Är inte muslimska mäns plikt att sänka deras blick när de ser främmande kvinna? För i Sverige blir du knappt förföljd av män om inte ute på en lördag natt och befinner dig i konstiga ställena...