Anonym skrev 2012-09-19 20:47:24 följande:
Oj, många frågor med mycket mellanrum ;)
JAg tar dem en och en så gott jag kan.
Enformigt sexliv: Det är ju jäkligt lätt att hamna i någonslags vardagsslentrian där allt går på rutin, så att kila iväg på klubb kan absolut vara ett sätt att komma ifrån det. Men i mitt tycke så är det nästan bieffekterna (kommunikation, vidgade vyer) som är de stora vinsterna. Men om man har problem med svartsjuka eller har ett redan svajjigt förhållande så skulle jag inte rekommendera det. Ett stabilt, förälskat men uttråkat par är nog det bästa att vara om man ska iväg på en resa in i swingersvärlden ;)
Det ser mysigt ut på hemsidan och det verkar säkert och anonymt så: Jo, det är ganska mysigt där. Bra relax möjligheter, kondomer finns precis över allt och anonymt tycker vi att det är. Vi har varit där ganska frekvent och vet fortfarande knappt något om någon :)
Vill man träffa några från klubben så kan man ju snacka i medlemschatten. Det har vi gjort och hittat några härliga guldkorn ;)
Kan det bli stelt: Ja det kan det, när man sitter i "loungen" så träder svenskheten fram ganska ordentligt, många är blyga för att ta kontakt. Men samtidigt så är ju saker vad man gör dem till. Har man utmanat sig själv så mycket att man tar sig till en swingersklubb så kan man ju lika gärna gå fram och prata med någon också. Alla är ju där av liknande anledningar :P
Man kan ta ett glas vin ja, överdrigfter avvisas för trevnadensskull ;)
Man behöver inte ligga alls om man inte vill, det finns som sagt folk som går dit enbart för att titta, och grundregeln på klubben är: Ett nej är alltid ett nej. Skulle det vara något så är det bara att säga till personalen så ordnar de upp det, men under alla de år vi har gått dit så har det inte hänt något.
Vi är helt nya inom detta: Lugn... det är alla från början. Testar man inte så vet man inte. Först efteråt kan man ju avgöra om det är något som tilltalar eller inte, och då kan man ju besluta sig. Det är ganska harmlöst egentligen.....
Oj... tänka på och prata om, det nämnde jag innan. Vill du ha mer om det?
Det finns alla sorter i alla åldrar.... Tjocka, korta, smala, vältränade, gamla, unga, svarta, vita...osv.
Tack för ditt svar. Det ger klarhet.
Jag tror att vi är ett par som kan få ut något av det. Som du säger, säkert är det dragningskraften till varandra och öppenheten om att prata som ger den riktiga känslan. Det borde föra oss närmare samtidigt som man utforskar ny miljö.
Måste nog prata lite mer med min make om detta.
Har ni sex med andra par idag?