• Anonym

Par i Hjärter?

Har någon erfarenhet kring detta?

Vill någon berätta lite om träffarna?

Finns det något man måste tänka på innan?

Tacksam för svar.       

• Svar på tråden Par i Hjärter?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-19 21:00:20 följande:

Vad fint skrivet! DET är kärlek! Man måste vårda varandra. Inte begränsa. Om man kopplar en hund hårt blir han mer nyfiken på andra sidan och mentalt förlorar man honom mer. En lös hun däremot kommer alltid hem
    Rodnar på min sida av skärmen ;)

Sant att kärlek handlar om att tillåta, inte begränsa. 
  • Anonym

Nä för fan. Andra människor är äckliga.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-19 21:04:45 följande:
    Har ni funderat på det länge tillsammans? Eller är det något som du funderar på att ta upp med honom?

Kommunikation är alltid bra ;)

Jo, vi träffar andra par och har sex....ibland, ibland så träffas vi bara och skrattar och umgås. Har man hittat människor som man trivs tillräckligt för att ha återkommande sexträffar med, så är det ju ganska lätt att umgås.

För min del så anser jag det som en behaglig känsla att inte vara svartsjuk, jag vet att hon inte är otrogen, för vi pratar ju om det :)
    Skulle det vara så att vi tröttnar på varann som människor någon dag.... ja.... då har vi iaf inte betett oss illa  och gått bakom ryggen på varann, och det är värt ganska mycket för mig. 

Vi har pratat om det men det är väl jag som är mest drivande så att säga. Ja, ärlighet är bäst. Det är ju det också, man vill inte bara ha sex. Man vill ha likasinnade vänner också.
  • Anonym (1:a Anonym)
    Anonym skrev 2012-09-19 21:06:45 följande:
    Hur menar du anonym?

Visst kan andra människor upplevas som äckliga, allt ifrån deras uppsyn till deras personliga hygien. Men det finns ju inget som tvingar en att umgås? 

Eller menar du att det är äckligt att ha sex med andra människor? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-19 21:06:45 följande:

Oj, fast du behöver inte gå till Par i hjärter. Helt frivilligt.....
  • Anonym (1:a Anonym)
    Anonym skrev 2012-09-19 21:11:55 följande:

Oj, fast du behöver inte gå till Par i hjärter. Helt frivilligt.....
    Hahaha.... Helt sant TS, man har ju ett val.

Våra erfarenheter är att bland de trevligaste, öppenhjärtliga och icke-dömmande människorna som vi har träffat har varit swingers.
    Alla har ju rätt att ha en åsikt, men bara för att man har en åsikt så innebär det inte att den är mer värd än någon annans, eller att man får bete sig illa mot andra.

Vad har din make sagt/tyckt om iden TS?

• Anonym
    Anonym (1:a Anonym) skrev 2012-09-19 21:10:07 följande:
    Hur menar du anonym?

Visst kan andra människor upplevas som äckliga, allt ifrån deras uppsyn till deras personliga hygien. Men det finns ju inget som tvingar en att umgås? 

Eller menar du att det är äckligt att ha sex med andra människor? 
    Jag retar mig på andra människor redan på ICA. Fult klädda, debila missfoster som köper falukorv och klagar på att deras äckliga hushållsost är dyr. Sen behöva se såna nakna, nej för fan.
  • Ferdinand

Hmm....Det luktar troll.....

TS, PM:a mig om du känner för det. Det var jag som gömde mig bakom anonym förut för att slippa PM om hur äckligt det är att vara Swinger. Kan jag vara behjälplig i ert swingande eller icke, så hör av dig.

Till trollen där ute..... Ni gör mig tröttare är voyeuren på Ica.

• Anonym

Tack Ferdinand

Pratade med min make igår. Först var han galet emot. Trots att vi pratat löst om det. Blev kanske för aktuellt nu? Tror han är rädd att jag kommer vilja ha andra män och han inte längre duger? Men senare kom han fram och sa att han tänkt. Han vill gå dit och känna efter utan krav på att göra något. Det är helt okej för mig.  

• Ferdinand
    Anonym skrev 2012-09-20 09:34:34 följande:
    Tack Ferdinand

Pratade med min make igår. Först var han galet emot. Trots att vi pratat löst om det. Blev kanske för aktuellt nu? Tror han är rädd att jag kommer vilja ha andra män och han inte längre duger? Men senare kom han fram och sa att han tänkt. Han vill gå dit och känna efter utan krav på att göra något. Det är helt okej för mig.  
    Grattis till att du vågade kommunicera det ;)
    Ofta så kan det vara fruktansvärt svårt, och du verkar ha en förstående make.

Jag tycker att ett bra sätt att prata med sin partner är att tex jag tar upp vad JAG TROR att min partner tänker, ofta så tar vi våra egna tankar för sanning och glömmer bort att kolla av med partnern om det faktiskt är så DE tänker.

Prata om DINA förväntningar, förhoppningar, rädslor och med lite tur så funkar ni så bra ihop att ni båda sätter igång och pratar om det MED varann ;)

För att återknyta lite till det du skrev igår om att det kanske blir så skoj att man inte kan ha sex ensamma mer, så kan jag (utifrån mig) säga att det blir inte så. I alla fall  inte om man är ett fungerande par, det blir en krydda i sexlivet. En bra biff (ursäkta ordvalet) är alltid gott, men ibland vill man ha den chillimarinerad. Det innebär ju inte att man vill ha det så varje dag, då blir det slentrian och trist.

Som jag sa igår också så är det en härlig relax, där finns ju bubbelpool, ångbastu, möjligheter för massage (tror dock att ni får ta med er egen olja). Samt att det är en annorlunda miljö att vara i, bara det är ju spännande, nakna människor överallt som har sex ;)

Att gå dit kravlöst med ett öppet sinne är det bästa, bara man har kommunicerat innan, och inte glömmer att kommunicera när man är där.
    Det finns gott om par som kommer överens om kodord för olika saker, tex färger för hur det känns. Rött-inte ok, gult-vi kan väl stanna upp och känna efter, grönt-nu kör vi.

Super skoj för dig och er iaf, hör gärna av dig efteråt och berätta hur det gick, bra eller dåligt.
    LYCKA TILL!!! 
  • OlleSQ
    Anonym skrev 2012-09-19 20:10:20 följande:
    Har någon erfarenhet kring detta?

Vill någon berätta lite om träffarna?

Finns det något man måste tänka på innan?

Tacksam för svar.       
    Ja.

Vad är du vill veta? Den är en skön avslappnad stämmning och det finns inga tvång åt nått håll.

Prata med din partner om hur långt ni kan tänka er att gå och göra när ni är där. Som med det mesta är kommunikation innan som fungerar bäst.
  • OlleSQ
    Anonym skrev 2012-09-19 20:31:44 följande:

Sanningen är att jag och maken börjar känna att vårt sex börjar bli lite enformigt. Saknas spänning, vilket är normalt vet jag. Men jag vill liksom inte nöja mig här ett helt liv. Man måste våga sig ut på marker man inte tidigare besökt, tror jag?

Det ser mysigt ut på hemsidan och det verkar säkert och anonymt så.

Kan det bli stelt? 

Får man dricka lite alkohol där?

Man behöver kanske inte ligga om det tar emot första gångerna?

Vi är helt nya inom detta

Finns det något man bör tänka på eller prata om innan man väl åker?

Är det verkligen alla sorts människor där? unga? äldre? mm                    
    Klart det kan bli stelt om det är nått par där som det märks att dom inte pratat igenom saker innan och inte riktigt håller sig till reglerna. PiH har lite regler hur man skall bete sig på stället och får en 3-4 år sen så var det ett par som besökte stället där mannen inte riktigt hade fattat vad det gick ut på och som smet från sin tjej för att få vara med andra och det är mot reglerna, Man är alltid med sin partner och går aldrig själv omkring. Naturligtvis blev hon inte så nöjd med situationen. Blev en liten scen och paret drog. Nu har PiH ett eget nätforum och dan efter kom det ett inlägg från ett par. "Hur tar man bort sin profil här. Vi är inte längre ett par" Och det var ju inte så svårt att lägga ihop 1 och 1 men det är enda gången jag märkt av nått sånt. Trist naturligtvis och jag kan inte förstå hans handlande för hon var verkligen läcker. Men det visar på att kommunikation verkligen är viktigt och jag hoppas hon träffat någon nu som uppskattar henne och kan kommunicera.

PiH Har en bar där man kan köpa vin och öl. Drick inte för mycket bara, det minskar ju bara känslan.

Det finns inga måsten alls. Vill ni bara gå dit och titta utan att ens vara lättklädd så är det helt ok. Däremot är det varmt på stället, de flesta är ju nakna eller lättklädda och ingen vill ju frysa. Är det då mycket folk där kan det bli väldigt varmt. Men att ni skall ha sex ens med varandra finns det naturligtvis inget tvång till. Ni gör det ni vill, sen om det är med varandra eller med andra är helt upp till er. De flesta har sex med sin partner där och inte med andra.

Prata igenom vad ni vill ha ut av det och vad ni kan tänka er att göra där. Den första gången jag var där så hade vi inte tänkt att klä av oss men då det var väldigt mycket folk där och man var lite nervös så blev det för varmt och vi tog av oss i underkläderna. Det är en avslappnad miljö så det kändes inte konstig alls. Men som sagt prata om det innan.

Jag skulle säga att de flesta som besöker stället har ett bra sexliv, det är inte ett ställe att reparera sitt dåliga sexliv. Det gör man med kommunikation med varandra.

Det är alla sorters människor där även om det är en övervikt på medelålders. Men både riktigt unga dvs runt 20 och de som passerat pensionen också. Likaså smala, tjocka, svenskar, sådana med utländsk härkomst, har tom sett ett romskt par där vilket iaf fick mig att höja på ögonbrynen första gången men det visar att det är för alla. Givetsvis gör det också att det alltid finns par där som man kanske finner direkt avtändande. Vare sig men tycker en man i stringtanga avtändade, om det är en höggravid ung tjej, en äldre dam som låter som en stucken gris, en man med rejäl hängbuk eller vad det nu kan vara som man inte tycker om. Det finns alla sorter där helt enkelt. Men det är alltid en trevlig stämmning. Folk är där för att dom gillar sex och har ett öppet sinne.
  • Ermenegildo
    OlleSQ skrev 2012-09-21 08:12:19 följande:
    Det är alla sorters människor där även om det är en övervikt på medelålders. Men både riktigt unga dvs runt 20 och de som passerat pensionen också. Likaså smala, tjocka, svenskar, sådana med utländsk härkomst, har tom sett ett romskt par där vilket iaf fick mig att höja på ögonbrynen första gången men det visar att det är för alla. Givetsvis gör det också att det alltid finns par där som man kanske finner direkt avtändande. Vare sig men tycker en man i stringtanga avtändade, om det är en höggravid ung tjej, en äldre dam som låter som en stucken gris, en man med rejäl hängbuk eller vad det nu kan vara som man inte tycker om. Det finns alla sorter där helt enkelt. Men det är alltid en trevlig stämmning. Folk är där för att dom gillar sex och har ett öppet sinne.
    Det låter avskyvärt. Finns det ingen VIP-avdelning dit bara vackra människor är välkomna?
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • OlleSQ
    Ermenegildo skrev 2012-09-21 16:44:53 följande:
    Det låter avskyvärt. Finns det ingen VIP-avdelning dit bara vackra människor är välkomna?
    Såklart. Men vad hjälper det dig?
  • Ermenegildo
    OlleSQ skrev 2012-09-21 21:41:27 följande:
    Såklart. Men vad hjälper det dig?
    Du har rätt, det skulle ändå inte få mig att gå dit. Men man kan ju vara en empatisk människa i alla fall. Empati är viktigt.
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Ferdinand

Ermenegildo:
    Det finns privata sammanslutningar som begär ganska mycket av sina deltagare, just när det kommer till utseende osv.
    Om du har ett intresse så kanske de är något för dig?

Personligen gillar jag den blandningen av människor som finns på pih, visst alla är inte perfekta, men sånt är ju livet. Jag tycker själv att det är väldigt svårbedömt vad som är vackert, en underbar personlighet kan vara hänförande. Medan motsatsen kan göra att miss universum framstår som en kloak råtta

Svar på tråden Par i Hjärter?