cosinus skrev 2012-09-20 08:53:54 följande:
Jag har för mig att babydry börjar från 4 kg? Kan det stämma att strl 3 är 4-9 kg. Isf har jag nog börjat när de varit strax över 4 kg, kanske 4.2 eller så. Då har de varit mellan 1 och 2 månader.
Nummer 3 hade strl 3 tills han var 1 år (då vägde han 7 kg) nummer 4 hade strl 3 betydligt kortare, 6-7 månader kanske hon var när vi bytte för då vägde nog hon närmare 7 kg. Min erfarenhet är att jag byter blöjor när de kommer inom nästa blöjas kg-gräns. De har varit små till storleken mina barn men gjort av sig som normala ungar så då har jag behövt en större blöja för att räcka till allt som kommer ut även om de s a s varit inom kg-gränsen för den mindre sorten ff.
Mina barn har inte blöja längre, de är 2, 4, 6 och 8 och den nyfyllda 2-åringen slutade i somras, då hade hon strl 4+ eller 5 på slutet och hon väger 11 kg drygt.
Tack för ditt svar.
En fråga till bara, New baby nr 3 är 2-7kg....medans baby dry är från 4 och uppåt.
Om min lilla väger 5,5 skall jag strunta helt i att köpa New baby 3 alls? OCh hoppas direkt till baby dry?