• hellokill3r

Vart ha kalas? Ej hemma! Panik!

Vi ligger mitt i flytten och om några veckor är det dags för ett kalas! Barnen som kommer är mellan 4-6 år ungefär och vi kan inte ha kalaset hemma så vi måste leja bort det. Vad är bäst? Lekland, badhuset, McDolnads, lasergame? Fler tips? Fördel är om det är nära Haninge ev. i stan funkar också.

• Svar på tråden Vart ha kalas? Ej hemma! Panik!
  • hellokill3r

Alla tips behöver inte vara ort-specifika, berätta gärna vart ni haft era kalas och hur det gått och så vidare.

• Vendelsö

Lek vegas i Vega några min med bil från handen. Mina barn har varit där på kalas flera ggr. Det är ett relativt litet lekland men barnen brukar ha skoj. Bjud inte alltför många bara, är mitt tips för ni ska kunna ha koll på barnen bland andra kalasbarn och så...

• CallGirl

Närmsta lekpark? Grilla lite korv och låta barnen springa och leka. Vi har haft det flera gånger då vi inte vill ha kalas hemma hos oss.

• hellokill3r
    CallGirl skrev 2012-09-20 10:41:37 följande:
    Närmsta lekpark? Grilla lite korv och låta barnen springa och leka. Vi har haft det flera gånger då vi inte vill ha kalas hemma hos oss.

Utekalas i slutet på oktober låter faktiskt skitkallt och blåsigt, och inte kul
  • Micalela
    Andys lekland i Sickla! Föräldrarna kan vara med och fika, det finns mycket sittplatser! Badhus kanske inte är det optimala om inte alla päron med vill bada, McDonalds känns kanske inte så speciellt? Jag hade mitt 5 års kalas där, och DÅ var det ju kungligt, men nu är väl kidsen så vana?
    micalela.blogg.se Lchf * familjeliv * inredning * kärlek
  • CallGirl
    hellokill3r skrev 2012-09-20 10:42:47 följande:

Utekalas i slutet på oktober låter faktiskt skitkallt och blåsigt, och inte kul
    Nära handen så ordnar Skutans gård ridkalas. Det har också varit väldigt uppskattat.

Annars så har utekalas i oktober funkat bra. Barnen har varit klädda efter väder och vi har serverat varm choklad.
  • luloli

Här i Jönköping kan man hyra skol-gymnastiksalar per timma, billigt också: ca 60 kr timman men det kanske bara går här.

Ring kommunen och fråga!

• cosinus

Hyr en gympasal, bygg en hinderbana och släng ut lite bollar, klart :)

80 kr timman kostar de minsta hallarna här

• hellokill3r
    CallGirl skrev 2012-09-20 10:49:04 följande:
    Nära handen så ordnar Skutans gård ridkalas. Det har också varit väldigt uppskattat.

Annars så har utekalas i oktober funkat bra. Barnen har varit klädda efter väder och vi har serverat varm choklad.

Okej, ja alltså kalaset ska vara den 28 oktober och då brukar det vara askallt och regnigt och blåsigt det är ju liksom nästan november. Föredrar inomhus faktiskt.
  • hellokill3r

Gympasal var ju en ny idé, tål att tänkas på! Men det blir en hel del fraktande av saker och byggande själv då, och ordnande av lekar om man inte hyr in nån lekfarbror/tant eller nåt.

Svar på tråden Vart ha kalas? Ej hemma! Panik!