KattenH81 skrev 2012-09-26 13:54:30 följande:
Mina cykler är mellan 20-26 dar... Men min gyn sa att i regel får man mens 14 dar efter ÄL - då borde väl ÄL-stickorna kunna ge utslag från imorn och nåra dar fram?
Undra om äggblåsor växer långsammare om man har längre cykel? Vad jag har hört växer de mellan 1,6-2mm per dag och släpper kring 20-26 mm
Men testa ett tag till - din gyn sa väl att det kunde ta två v?! Lycka till!
Min läkare sa att äggen oftast växer runt 1-2mm per dag. Jag vet inte om blåsorna växer långsammare om man har PCO som mig. Du kanske har rätt att det kanske händer något under de närmsta dagarna, jag hoppas iaf det.
Hjärtefröjd skrev 2012-09-26 14:40:27 följande:
Om äggblåsorna var 13-14 mm den 20 september så borde du få ägglossning 4-5 dagar senare (typ idag), inte två veckor senare.
När på dagen har du ÄL-testat? ska du inte göra fler VUL för att se om äggblåsorna utvecklats? S
Vet inte varför hon sa att jag kanske skulle behöva testa i 14 dagar, kan blåsorna växa långsammare för vissa? En del blåsor kanske blir extra stora innan de släpper?
Jag testar med stickor det första jag gör på morgonen när jag vaknar. Hon sa inget om något mer VUL. Jag frågade läkaren vad jag skulle göra om inget test visar positivt men hon trodde inte jag behövde oroa mig för det för blåsorna såg fina ut... Borde jag testa någon annan tidpunkt på dagen? Tror det står på testen (CB) att man ska testa med morgonurin + att läkaren sa det.
Dessutom sa läkaren att jag ska ta pregnyl-sprutan på förmiddagen då stickan visar positivt medan en tidigare läkare pratade om att jag skulle ta den på kvällen. Vad är det för skillnad? Någon som vet vilket som stämmer?