• melip

upprepade missfall. Hur ska man gå tillväga?

Hej!

Jag och min sambo har varit ute för 3 stycken missfall. Det första i vecka 5, kom ut som det "skulle". Andra dött i vecka 8, men fick reda på det på kubtest vecka 12, alltså ett MA. Det tredje fick vi genomgå igår. Dött i vecka 8+1, troligtvis MA det med. Jag börjar aldrig blöda vid missfall, vad är det för del?  Varför vill kroppen ha kvar det döda fostret? 
    Jag har aldrig lyckats vid medicinsk abort, det blir alltid skrapning efteråt.
     Vi ska nu påbörja utredning i november. Vad gör man då egentligen?
    Om svaret på prover och sånt, dvs att dom hittar något fel vad gör man då? 
    Och om man inte hittar något fel vad gör man då?
    Jag är helt ny på det här och vill egentligen inte läsa alltför mycket på internet, jag blir lätt knasig då!!

Jag skulle dock vilja höra era historier och förhoppningsvis få lite tips på frågor etc. man kan ställa till sin läkare.

Kan du, så hjälp mig snälla!

Oroliga jag! 

• Svar på tråden upprepade missfall. Hur ska man gå tillväga?
  • melip

Hej Che71!
    Och tack för svar!!

Jag kan inte begripa varför det ska vara så svårt. Eller svårt och svårt, svårt att hålla kvar fostret. Gravid blir jag ganska snabbt, har sett hjärtverksamhet i vecka 6+, men sen dör det. 

Varför skulle inte din APC resistens påverka?
    När det bildas proppar så kan väl detta sätta sig  på moderkakan? 
    Här där jag bor så tror jag att man får antingen piller eller subcutana injektioner, men jag är inte helt hundra.
    Har du några barn sedan innan?

Adoption är inte något du kan tänka dig, eller har du kanske åldern emot dig där oxå?

Dom håller på med en studie här där jag bor (jönköping) ang det du skrev om. Men vad den innebär vet jag faktiskt inte. Vet du vad man gör då? 

Ang kromosomerna, vad händer om det är fel på dom?

Har dina missfall kommit "ut" på "normal väg", eller har du fått skrapas etc? 
    Jag tänker att alla mina skarpningar och "skit" kommer ställa till det för mig i framtiden. Man har väl läst lite för mycket på internet antagligen. 

Spökena finns i hjärnan så att säga! :(
    Oj så mycket frågor. 
    Kram/E

• melip

ummadilleh:
    tabletterna vad jag förstår hjälper mot att inte få SMÅ blodproppar i moderkakan. Vilket kan göra att barnet dör.
    Ang att det kommit "ut": det märker man genom att man  inte slutar blöda, så var det för mig iaf. Sista gången blödde jag rikligt i ca 2 månader och kände liksom på mig att något var fel, då tog jag kontakt med kk och fick en ultraljudstid.

Finns det ingen som sitter inne på lite info?
    Det skulle hjälpa alla oss som funderar!!  

Svar på tråden upprepade missfall. Hur ska man gå tillväga?