• 303

upprepade missfall. Hur ska man gå tillväga?

Hej allihopa! Jag hoppar in här jag med. Först av allt vill jag säga att jag verkligen beklagar era missfall och jag hoppas att du, che71, får behålla pyret i magen den här gången. Har du ringt gyn? Får du komma på vul? Usch, du borde inte behöva gå igenom det här fler gånger :( Jag har haft 3 missfall i år (v. 6, v. 5, v. 10) och jag har fått remiss till provtagningen, men jag ska dit först när gravhormonerna har gått ur kroppen efter senaste missfallet. Jag är så nervös över att jag inte kommer få tillräckligt med hjälp, att dom kommer säga att det bara är att försöka igen...

• 303
    che71 skrev 2012-10-21 19:37:11 följande:
    Nej jag har inte ringt. Det är ju "bara" 2 trosskydd (ej genomblödda heller) sen igår kväll. Nu är det ingenting alls igen. Det är skumt. Hoppas det bara är känsliga slemhinnor eller vad det nu kan vara, Fragmin gör väl så att det lättare blöder. Har inte ont o vet att de inte bryr sig på KK förrän det forsar ut, o då säger de bara ta 2 Panodil.

Hur går det?
  • 303
    che71 skrev 2012-10-22 21:52:43 följande:
    Det blöder mer sen i em, o rejäl mensvärk också. Fick tid för VUL imorgon em.

Fy, jag vet inte vad jag ska säga... Så orättvist att vissa av oss måste gå igenom det här :( Hoppas du blir väl omhändertagen när du kommer dit. Fick du bara fragmin eller tog du progesteron m.m. samtidigt?
  • 303

Näe vad tråkigt!
    Varför är ju den stora frågan! Varför ska vissa av oss behöva kämpa så f*rbannat medan andra får hundra barn utan minsta lilla problem. 
    Jag hoppas du får gå igenom en hel graviditet som resulterar i ett friskt pyre. Och då tänker du tillbaka till den här tiden och tycker att det var värt ALLT! 

Själv har jag bestämt mig för att vänta in mensen och därefter ta tag i det här ordentligt. Redan nu har jag börjat träna igen, äter D-vitamin, E-vitamin (ska vara bra för celldelningen) och olika B-vitaminer (upprepade missfall kan tydligen bero på B-vitaminbrist, varför har ingen på gyn talat om det? Ska man behöva läsa sig fram till allt själv?) och nästa vecka ska jag på akupunktur för första gången, det känns jättenervöst, jag har aldrig varit på massage eller ens en ansiktsbehandling innan... 
    Och just det, jag har köpt hem några av Andrew Johnsons appar, bl.a. en som heter "Stress Free" hihi, så nu jäklar ska jag bli aaaaavslappnad.  

• 303
    che71 skrev 2012-10-24 15:04:23 följande:
    Är detta sant? risken för missfall efter redan 3 missfall (alltså på den 4:e grav) är 45% o efter 5 missfall är det 75% risk !!!!! usch va trista siffror googlade o hittade en läkare från CURA som svarade på frågor om missfall Lägg till min ålder o chansen är väl ännu lägre!!??!

Det där har jag också läst (och deppat ihop över), men sen tänkte jag att om man får hjälp med progesteron/fragmin/trombyl etc, då borde ju risken minska att det blir missfall igen. För de där siffrorna måste väl vara räknade på obehandlade kvinnor? Det är vad jag tror iaf, men jag är ju ingen expert direkt så... ;)
  • 303

Nej, jag är så jävla trött på missfall! Efter första och andra var jag bara så jävla ledsen, men nu efter tredje så är jag både ledsen och så jävla ARG! Dumma kropp som inte håller nåt kvar, dumma embryo som inte sitter fast, dumma kille som inte behöver ha stenkoll på äl, bim och tester hit o dit, gravsymptom och symptom på missfall. Känns som man går igenom allt själv. Och dumma gyn som inte kan ta in en på vul för att se så allt har kommit ut.
    Arg arg arg!!! :(

Svar på tråden upprepade missfall. Hur ska man gå tillväga?