melip skrev 2012-09-20 19:59:58 följande:
Hej Che71!
Och tack för svar!!
Jag kan inte begripa varför det ska vara så svårt. Eller svårt och svårt, svårt att hålla kvar fostret. Gravid blir jag ganska snabbt, har sett hjärtverksamhet i vecka 6+, men sen dör det.
Varför skulle inte din APC resistens påverka?
När det bildas proppar så kan väl detta sätta sig på moderkakan?
Här där jag bor så tror jag att man får antingen piller eller subcutana injektioner, men jag är inte helt hundra.
Har du några barn sedan innan?
Adoption är inte något du kan tänka dig, eller har du kanske åldern emot dig där oxå?
Dom håller på med en studie här där jag bor (jönköping) ang det du skrev om. Men vad den innebär vet jag faktiskt inte. Vet du vad man gör då?
Ang kromosomerna, vad händer om det är fel på dom?
Har dina missfall kommit "ut" på "normal väg", eller har du fått skrapas etc?
Jag tänker att alla mina skarpningar och "skit" kommer ställa till det för mig i framtiden. Man har väl läst lite för mycket på internet antagligen.
Spökena finns i hjärnan så att säga! :(
Oj så mycket frågor.
Kram/E
Hej igen!
Nej vi har inga barn sen innan någon av oss.
(min förra sambo ville inte ha barn)
Jag har också hört om blodproppar i moderkakan o hoppas verkligen att jag kan få blodförtunnande!!
Vi är nog tyvärr för gamla för adoption o det tar flera år dessutom.
Studien är med blodförtunnande om jag nu får vara med ...men jag vill helst ha 100% säkert blodförtunnande, i studien får ju hälften placebo.
Mitt första missfall, det i v 6 var precis efter världens influensa,
sen tog det 1 år att bli gravid igen o den andra gången hann vi också se hjärtat slå på VUL för att några veckor senare i v 11 börja blöda först bara lite o dagen efter forsade det ut fullständigt.
Sen nu sist i somras så var vi på VUL i v 7 o de kunde inte riktigt se men ville avvakta (kanske jag bara var kortare gravid än vi trott, trots att jag har stenkoll på ÄL !!) så nytt VUL 1 vecka senare
under tiden började det blöda lite, mest bruna flytningar, så på det VUL sa läkaren att det var MA sen 2 veckor, men i väntan på KK s hjälp att "sätta igång" missfallet så blödde det ut av sig självt o sen tog det några veckor o några kurer Methergin innan "resterna" kom ut.