• Anonym

Blod i bebis avföring

Min 4 månaders bebis har ganska ofta blod i avföringen (ett par gånger i veckan). Jag har inte haft anledning att tro att hon mår dåligt av det på nåt sätt.

Jag kommer ta upp det med bvc imorgon då hon har tid. Men jag är ändå nyfiken på era erfarenheter. Skulle du be om en utredning? Jag tror att det oftast är färskt blod, nån gång har det varit lite mörkare och jag har blivit osäker. Annars är det strimmor eller små prickar av blod.

• Svar på tråden Blod i bebis avföring
  • Anonym (TS)

Ville tillägga att hon helammas.

• Anonym (K)

Men lugna er! Förmodligen är bebisen hård i magen!

Vår lilla hade ofta blod i avföringen , men så länge det är ljust brukar det inte vara någon fara. Det fick vi veta av BVC. Det är självklart du ska höra med BVC men vill bara lugna dig lite..förmodligen är det ingen fara.

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2012-09-20 18:59:49 följande:
    Men lugna er! Förmodligen är bebisen hård i magen!

Vår lilla hade ofta blod i avföringen , men så länge det är ljust brukar det inte vara någon fara. Det fick vi veta av BVC. Det är självklart du ska höra med BVC men vill bara lugna dig lite..förmodligen är det ingen fara.
    Barnet helammas ju? Då blir de inte förstoppade utom i extremfall. 
  • Clotilda

Mjölkallergi och inflammerad tarm är ett alternativ. Behöver inte verka särskilt påverkad.

• Anonym (TS)

Jag ringde sjukvårdsupplysningen första gången. Det var den gången o vi behövde inte åka in.
    Ringde bvc dagen därpå som tyckte att vi kunde avvakta eftersom min dotter åt som vanligt och allt är som vanligt,

Så jag har väntat..hon är en nöjd bebis för det mesta. Har inte oroat mig liksom.

• Anonym (TS)
    Clotilda skrev 2012-09-20 19:01:43 följande:
    Mjölkallergi och inflammerad tarm är ett alternativ. Behöver inte verka särskilt påverkad.
    Är det akut om det skulle vara så?

Blodet är ljust. 
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-09-20 19:01:46 följande:
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen första gången. Det var den gången o vi behövde inte åka in.
    Ringde bvc dagen därpå som tyckte att vi kunde avvakta eftersom min dotter åt som vanligt och allt är som vanligt,

Så jag har väntat..hon är en nöjd bebis för det mesta. Har inte oroat mig liksom.

Men nu har det ju hänt flera gånger. Du tycker inte att du bör ringa igen? Händer det en gång kanske man får rådet att avvakta, men upprepade gånger tyder ju på att nåt är fel!
Svar på tråden Blod i bebis avföring