• Anonym (L)

Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?

Jag har precis kommit på att min sambo bedragit mig.
    Han säger att han inte hade så dåligt samvete medan det pågick för att det tryckte han undan, tänkte aldrig klart tanken på hur det skulle bli om jag kom på honom, det var helt enkelt för jobbigt men att han ändå inte kunde stå emot att träffa den andra kvinnan.
    När jag själv var otrogen i ett tidigare förhållande åts jag nästan upp av dåligt samvete och lämnade eftersom det var ohållbart för mig.

Hur har det varit för er?  
    Skall tillägga att vi alltid haft bra sex och en öppen kommunikation om allt utom just att han träffade den här kvinnan så han hade ingen förklaringsmodell av typen- vi hade ingen sex/dålig sex. 

• Svar på tråden Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?
  • Anonym

nej inte just nu, inge sex hemma på 6 år, kommer nog vara otrogen 1 el 2 ggr till till under detta år.Obestämd

• Furstinna

Anonym: dags att stå uppgick lämna kanske?

• Anonym (E)

När jag var otrogen i ett tidigare förhållande så hade jag först dåligt samvete, sen tryckte jag bort det och körde på..men det tog sig uttryck i att jag inte kunde sova, blev lättretlig osv. Sen kom jag till en punkt då jag var tvungen att berätta och där och då började jag bearbeta vad jag hade gjort. Orkade inte heller stanna i förhållandet av olika skäl. Har tagit mer än två år att försöka acceptera att jag handlade som jag handlade och förlåta mig själv.

Nu har jag inte dåligt samvete längre men är dock på det klara med att jag aldrig mer vill hamna i den sitsen. Det är inte värt den smärtan eller sorgen i att inte våga prata med sin partner och stå rakryggad för vad man gjort.

• Anonym

japp kräktes varje dag i ett halvår tills han lämnade mig.

• Anonym

Nej jag hade inte dåligt samvete då. Hittade hela tiden fler anledningar till att fortsätta..

• Anonym
    Furstinna skrev 2012-09-21 14:29:59 följande:
    Anonym: dags att stå uppgick lämna kanske?

Nej! hustrun är mkt sjuk med all det innebär med hushåll samt eget hus som ska skötas om :(
  • Anonym

Nej inte det minsta. Jag är väl samvetslös antar jag

• nyfödd ug

Ibland har jag dåligt samvete. Men det är ett genomtänkt beslut så jag har ingen ånger dock.

• vivla

Usch man kan ju hoppas på dåligt samvete om man ändå inte tänker göra slut! Kom också på min sambo härom dagen, det hände för ett år sedan men givetvis bränns det ju nu, eftersom det är en nyhet för mig. Inget känner jag kan svida så mycket som tanken på att man själv inte dög. Min sambo har dåligt samvete, men frågan är ju såklart om det är för att jag fick reda på det eller över själva händelsen. Skulle aldrig i hela mitt liv utsätta någon för det, man ska ha respekt för sitt förhållande.

• Anonym (Även jag)

Nej jag känner mig bara lycklig att jag har träffat min underbare älskare. Visste inte hur fantastiskt givande det kan vara med närhet och sex, har inte fått uppleva det tidigare. Tyvärr har jag blivit kär i honom och väntar bara på att han ska vilja lämna sin fru.... Vi är båda gifta. Min man klagar mest bara på mig...

Svar på tråden Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?