• C R

Feber o kräks!!

Min son på 4 år vaknade inatt med feber. Hade 38,5 vid kl 4. Vi gick upp o efter en stund så kräks han.  Illamåendet går över men kommer sen igen o han kräks. De ggr han haft halsfluss så har han spytt varje gång så jag tänkte att detta också berodde på feber, dock utan halsfluss
     Han åt sen lite frukost men efter ngn timma kräks han igen. Febern har pendlat mellan 38,3-39,4 underdagen. Med jämna mellanrum kräks han. Har inte ätit på hela dagen men druckit pyttelite saft o vatten men det kommer upp efter en stund.
    Inget dålig i magen alls!
    Låter det som magsjuka eller vad kan det vara?????
    Tacksam för svar
    Jag har själv magsjukefobi så det har varit en jobbig dag även för mig!! Går runt med ångest!!!  

• Svar på tråden Feber o kräks!!
  • Vickan I

Liter som magsjuka. Vår ena kille (snart fyra år) brukar också bara kräkas och inte vara lös i magen.

• C R

Ok. Då vet jag vad som väntar oss andra. Fan också!!!

• Gabzan

Vi har precis blivit friska. Min son blev sjuk i tisdags å en tjej på hans dagis va sjuk i helgen. Det höll bara i sig en dag

• 1lingon1blåbär

Det är vanligt att småbarn kräks vid feber, speciellt om temperaturen skftar snabbt. det behöver inte vara magsjuka, hoppas på det bästa :)

• AnnaMaria83

Många kräks när de har feber, både vuxna och barn så det behöver inte nödvändigtvis vara magsjuka. Har han några fler symtom? Förkylning? Hosta? Ätit något olämpligt? Brukar han ha magsjuka utan diarre?

• C R

Han har inga andra symptom. Vi åt samma mat igår!!! Haft magsjuka 2 ggr tror jag. Dålig i magen båda gångerna. Jag hoppas verkligen att det är pga febern. Jag tycker ju att om det är magsjuka så borde han spytt innan febern kom men jag vet inte.

• kudden12

Hej cr jag vet precis vad du går igenom just nu, jag har oxå fobi för magsjuka, och blir som paralyserad när någon spyr,, kan knappt ta hand om mitt barn.. Men tänk på att det KAN bero på febern,, inte alls säkert att det är magsjuka,,

Men skulle det vara det , är det inte säkert att du behöver få det,, har du fler barn som kan få det? Kram ( jag vet precis vad du går igenom just nu..)

• kudden12

Han skulle inte äta frukost om det var magsjuka,,
    Beror säkert på febern, den är ju ganska hög emellanåt

Svar på tråden Feber o kräks!!