• C R

Feber o kräks!!

Min son på 4 år vaknade inatt med feber. Hade 38,5 vid kl 4. Vi gick upp o efter en stund så kräks han.  Illamåendet går över men kommer sen igen o han kräks. De ggr han haft halsfluss så har han spytt varje gång så jag tänkte att detta också berodde på feber, dock utan halsfluss
     Han åt sen lite frukost men efter ngn timma kräks han igen. Febern har pendlat mellan 38,3-39,4 underdagen. Med jämna mellanrum kräks han. Har inte ätit på hela dagen men druckit pyttelite saft o vatten men det kommer upp efter en stund.
    Inget dålig i magen alls!
    Låter det som magsjuka eller vad kan det vara?????
    Tacksam för svar
    Jag har själv magsjukefobi så det har varit en jobbig dag även för mig!! Går runt med ångest!!!  

• Svar på tråden Feber o kräks!!
  • C R

Nu låter detsom han är tjock i halsen.
    Säger att det gör lite ont i halsen.
    Skönt att höra att det finns fler som jag!!!!

• Vickan I

Hoppas det är ngt annat, men vår kille vill äta fast han är magsjuk.

• C R

Febern har gått ner endel nu o han är piggare. Fått behålla en halv riskaka o lite proviva o även lite avslagen cola. Om det beror på att febern gått ner eller för att peaken på magsjukan är över vet jag ju inte. Men håll tummarna för oss andra. Lillasyster på 9 månader hoppas jag verkligen klarar sig!!!!

• Finis

Jag lider med dig. Bävar för hösten och vintern nu när lillan börjat på förskolan. Är också livrädd för att kräkas.
    Hoppas ni klarar er!

• C R

Idag är han som vanligt så tyvärr var det nog magsjuka!! Attans också. Bara att invänta att vi andra blir sjuka!!

• kudden12

stackare,,,lider verkligen med dej...hoppas verkligen ni andra klarar er..

berätta järna ... 

• C R

Nu har lilltjejen fått feber. Hoppas det stannar vid det!!!

• kudden12

Åå fy så hemskt hoppas verkligen det inte blir nåt mer.. Tänker på er,, stor kram

• C R

Kudden 12: tack så mycket!! Inget mer ÄN så länge men är inställd på det värsta.

• C R

Än så länge är vi friska!!! Men går fortfarande runt på nålar!!! Vill inte bli sjuk!!!!! Fortsätt hålla tummarna!!

• jojjo78

Samma här har fobi för den där jävla magsjukan. Skiten går på dagis nu :( men tur man är mamma ledig så man kan hålla dom andra två hemma. Fick rådet av en sjuksköterska att ge barnen bifiform tabletterna en om dagen så här på hösten när sånt börjar. Så nu gör jag det. Innehåller ju tusen tals goda magbakterier. Hon på stod att när hennes familj tog dom så minskade insjuknade och om dom nu blev sjuka så blev dom inte lika sjuka. Blev lindrigare. Så man kan ju hoppas och tro :)

Svar på tråden Feber o kräks!!