• Anonym (blääää)

Lös, kladdig och illaluktande avföring under längre tid... varför?!

Jag har i flera veckors tid haft ganska lös och väldigt kladdig och illaluktande avföring.. Det är jättejobbigt, jag vågar inte gå på toa om jag inte är hemma och jag går på toa oftare än förut. Det är så kladdigt att det är svårt att torka rent, toastolen blir jätteäcklig och det luktar som fan i badrummet efteråt.. Vad kan det bero på?? Jag är inte och har inte varit sjuk. Jag äter inte så bra men det har jag aldrig gjort.. men kan det bero på det? Vad kan det annars bero på??

• Svar på tråden Lös, kladdig och illaluktande avföring under längre tid... varför?!
  • Anonym (blääää)
    FlitigaLis skrev 2012-09-21 20:26:52 följande:
    Är det normal färg på det?
    Äter du mycket fet mat?
    Japp, normal färg, alltså brunt (inte så ljust, inte så mörkt). Och nej, inte särskilt mycket fet mat. Jag äter mindre än en "normal" vuxen och det jag äter är nog rätt så hälsosamt.
  • Anonym (blääää)
    FlitigaLis skrev 2012-09-21 20:30:01 följande:
    Nått du äter överdrivet?
    Mycket frukt?
    Mycket Läkerol eller tuggummi?
    Cola dricker jag för mycket Cool Sådär med frukt, inget läkerol eller tuggumi. Det konstiga är att jag inte ändrat något på kosten men ändå har det blivit så här. Äter varken mer eller mindre, inte mer fett, ingen konstig mat... Innan dess hade jag helt normal avföring, jag trodde jag hade blivit magsjuk en dag men det blev jag aldrig och nu har det varit så här i flera veckor.

Kommer du på något? Tack för att du tar dig tid Glad
  • Anonym (blääää)

Fast jag kan ju försöka äta så bra det bara går och se om det blir bättre ändå... Vad ska man äta i så fall? Mycket frukt, fibrer och vatten antar jag? Lite fett? Jag varken röker eller dricker i alla fall.

• FlitigaLis

Man ska ju inte överdriva åt nått hål. Lagom med frukt och grönt.

Men du har inte ont i magen?

Äter du järntabletter?

• Anonym (blääää)

Nej, inte ont i magen. Jag äter inte järntabletter längre, eller snarare, det var 6 månader sedan jag fick järn intravenöst (var gravid och kräktes varje dag fram till förlossningen så jag fick järn- och B12 brist. Har ätit B12-tabletter sedan graviditeten (barnet är 6 månader nu) men slutade för kanske 2 månader sedan. Jag reagerade inget på dem men av järntabletter blir man väl ofta hård?

• FlitigaLis

Det är olika hur man reagerar. Vissa bajsa tjära när de äter järntabletter.

Men hur länge har du haft det så här?

• Anonym (blääää)

I kanske 3 veckor nu skulle jag tro. Det börjar verkligen bli jobbigt, jag mår ju inte dåligt av det men det är inte kul ändå och väldigt pinsamt som igår när jag behövde gå på toa hos några bekanta, då bad jag till gud att de inte behövde gå in i badrummet på ett tag! Så jag vill verkligen klura ut vad jag kan göra för att det ska bli bra igen! Rynkar på näsan

Svar på tråden Lös, kladdig och illaluktande avföring under längre tid... varför?!