• LmK82

82or som kämpar för sitt första plus

Hej!

Vilken perfekt tråd. Vi har försökt i snart ett år och ska snart påbörja en utredning, men jag är fullkomligt livrädd för det! Vill för allt inte få svaret att inte kunna få barn på naturlig väg.
    Om jag säger alla i våran omgivning (så är det inte mkt till överdrift) har fått barn eller ska ha, nu börjar folk fråga oss om inte vi också är på G snart... Varje gång det händer knyter det sig i magen och jag vill bara brista ut i gråt:(
    Om allt stämmer ska det vara ÄL i morgon, det syns inget på test:(

Ni som redan påbörjat och gjort en utredning, hur har ni gått tillväga? Hur funkar det? Tips?:)

Stor lycka till och styrkekram till alla

• LmK82

Tack EwMa
    Har köpt en CB fertilitetsmonitor, den visade att jag har ÄL idag:) Sista försöket innan vi söker hjälp. Vi bor i en liten by. Ska man gå tll "sjukstugan" eller till MVC?

• LmK82
    EwMa skrev 2012-10-10 13:55:21 följande:
    Så då är det gjort. 3 ägg hittade dom. Får hoppas dom kommer överens med varann äggen och spermierna. Sen får man se på fredag vad dom säger, dom kan ringa och säga d inte är bra. Det gjorde ont ingreppet. Men man är verkligen full av morfinet. känns som mensvärk nu..men värre typ. Men man får tänka på vad det kan ge.

Ååh spännande,  hoppas hoppas att det går vägen!
    Nu ska jag upp i en jaktkoja i några dagar, ser fram emot att läsa om vad som hänt efter helgen!:)
    Lycka till!!
  • LmK82

Denna eviga väntan kan göra en gaaalen! I slutet på veckan har jag BM, kommer den då har jag beslutat att ta kontakt med MVC/BM. Känns skönt att ha tagit ett beslut!
    Wow, stort EwMa! Måste vara en fantastisk känsla!? Hoppas verkligen att det stannar där!!

• LmK82
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-10-15 20:27:03 följande:
    LmK82: Skönt att fattat ett beslut. Hoppas att anledningen att du får kontatkta MVC är för att mensen INTE kommer! :) EwMa: Håller tummarna! Mitt läkarbesök i fredags gick fint och nu hoppas vi att vi får göra insättning under nästa vecka! Vi får nästa besked på fredag!

Det kommer bli ett besök för att mensen aldrig kom och nu har jag plussat:) Nu håller jag tummen för att det ska få vara kvar och att det går bra för dig och alla andra här! stora kramar
  • LmK82
    EwMa skrev 2012-10-26 05:11:27 följande:
    Jag kunde inte hålla mig längre...ska egentligen göra test först imorgon. Men gjorde det nu på morgonen...

Och kan knappt tro det står rätt...jag e GRAVID!!! Hoppas bara lilla alien vill stanna hela tiden ut..är så glad men vågar knappt vara det hehe 
    GRATTIS!!!:)
  • LmK82
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-11-10 09:00:36 följande:
    Jag fick ett plus idag! Hoppas det stannar! På måndag skall jag mäta resultatet med blodprov o då kan de se om mitt hcg är normalt. Helt galet, så här långt harvi aldrig kommit. Kanske går det inte hela Ögren, men att jag överhuvudtaget lyckades bli gravid känns som ett under!

Stort grattis!:) Det är verkligen en härlig känsla!
    Vi var på inskrivning i morse, vi fick förlossningsdatum den 22/6 som är våran årsdag:)
    Stort gratis igen och hoppas att allt går vägen!
Svar på tråden 82or som kämpar för sitt första plus