• Fiffig

82or som kämpar för sitt första plus

Jag fyllde 30 i år (född 82) och väntar också på vårt första plus. Vi har försökt sen våren 2011 och gick i våras genom en utredning som resulterade i diagnosen oförklarligt barnlösa. Vi testade tre kurer av pergotime i somras, som gav stark ägglossning, men inget plus. I dagarna skickas vår remiss till ivf. Känns lite sorgligt, för jag trodde verkligen vi skulle klara det själva. Har ni fått någon diagnos saltakatten?

• Fiffig

Kul med fler från Göteborgsområdet! Vi bor inte i Göteborg, men väl i en stad i närheten och kommer när det blir dags för ivf göra den där. Nu hoppas jag att vår remiss har landat på Sahlgrenska. Känns både spännande och jobbigt. Hoppas detta kommer leda till att även vi får ett barn.

• Fiffig

Åh spännande! Hoppas allt går väl på fredag och att det finns många fina blåsor på gång! Går det bra att ta alla mediciner och fram för allt sprutorna? Den biten är jag lite orolig för, men vad gör man inte.

Vi har fått tid privat om två veckor. Kön till Sahlgrenska känns för lång. Nu hinner vi förhoppningsvis köra några behandlingar (eller helst ska det ju bara behövas en ) i väntan på att komma fram i kön. Vi kommer göra det mesta hos en läkare i vår hemstad, men äggplock och återföring sker på Carlanderska. Känns skönt att saker är på gång.

• Fiffig

Låter positivt med blåsorna ewma! Hoppas den höjda dosen gör att det blir ytterligare några. Jag räknar dagarna tills vi ska på vårt läkarbesök. Vet inte om vi får börja med ivf direkt, men jag hoppas det blir innan jul!

• Fiffig

Åh hoppas det är tecken på att något litet redan växer i din mage ewma! Själv ska jag förhoppningsvis få börja med sprutor vid nästa mens! Bävar lite för ruvartiden. Hur ska man få tiden att gå?

• Fiffig

Oj så länge ni har kämpat Angels! Hoppas, hoppas ni börjar närma er slutet. Själva räknar vi dagarna tills vi får börja medicineringen inför vår första ivf. Vi håller tummar och tår att det snart är vår tur att bli föräldrar!

• Fiffig

Åh grattis ewma!! Vilken härlig nyhet!

Jag är nu startklar inför vår första ivf, väntar bara på mensen.

Svar på tråden 82or som kämpar för sitt första plus