• eee123

Tips på hudvårdsprodukter som är bra vid graviditet???

Hej!

Jag vore jättetacksam för tips på bra hudvård som är bra att använda vid graviditet  (dvs utan skadliga tillsatser mm)!!  

Stort tack på förhand!

(lade denna fråga på Gravidtetshälsa men passar nog bättre här...) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-22 20:36
    Vill gärna ha tips på bra schampo/balsam också!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-22 21:48
    Vill gärna ha tips på ekologiska parfymer också!!

• Svar på tråden Tips på hudvårdsprodukter som är bra vid graviditet???
  • eee123

Är Dermanord/Maria Åkerberg att rekommendera vid graviditet och är det verkligen ekologiskt??

När jag tittar på deras hemsida så står inte det tydligt, vilket är väldigt konstigt (eftersom jag sett återförsäljare skriva att de är ekologiska....) Om det är ekologiska så tycker man att det borde stå klart o tydligt på deras egen hemsida!!!!......

Ngn som har erfarenhet av Maria Åkerbergs produkter??? 

• eee123

fler tips på bra hudvård när man är gravid och vill undvika "giftiga"/onödiga kemikalier?

Hudvård, nagellack/nagelvård (jag undviker nagellack också), schampo/balsam....?

Alla tips mottages tacksamt!!! 

• Hugan

www.iherb.com finns det massa ekomärken till riktigt bra priser. Även nagellack utan gifter.

Det finns speciella märken med magoljor t ex Erbaorganics och earth mama angel baby. Sök på pregnancy så får du upp massor med saker.

Som ansiktskräm kan du använda ekologisk jojobaolja eller arganolja

Frakten därifrån är bara $4 och om du ser till att inte beställa för mer än 300kr (ca $40) så fastnar det garanterat inte i tullen. Paketet får inte väga mer än 1,8 kg heller men det gör det sällan när jag handlar där.

Använd koden VUQ173  första gången du handlar så får du $5 i rabatt. 

Svar på tråden Tips på hudvårdsprodukter som är bra vid graviditet???