Dags att ta tag i potträningen?
Testa trainingpants tycker jag, speciellt om dagis är med på det, och träna in ett tecken för toa och se om hon blir mer benägen att säga till då.
Testa trainingpants tycker jag, speciellt om dagis är med på det, och träna in ett tecken för toa och se om hon blir mer benägen att säga till då.
Skillnaden är att folk tror att barn inte är redo biologiskt att vara utan blöja förrän de närmar sig tre år. De är de ju, om de känner till alternativet. Sedan kan det ju ändå vara så att man får vara bered på lite olyckor då och då när de är små, men även större barn kissar ju på sig ibland och jag tycker personligen att det är att föredra framför att hålla på med blöjor hela dagarna.
Kul att det gått för er bra idag!
Fast hela resonemanget kring att vara "redo" att sluta med blöja bygger på ett tankesätt man kanske inte delar om man är en förälder som sätter sitt barn tidigt på toa/potta. Jag tror inte att det överhuvudtaget finns ett redo/inte redo, om man inte har skapat det själv genom att ta bort valmöjligheten. Klart att barnet är redo att vara utan blöja. Frågan är snarare när omgivningen är redo! Klart att ett litet barn behöver med stöttning för att det ska funka, och visst kan det komma att ske olyckor då och då, men det behöver inte innebära att barnet inte är redo. Barn har ju inget medfött behov av att ha blöja.