• alloutofwords

byta studieinriktning

jag har ett problem som gör att jag verkligen ligger vaken på nätterna ibland och funderar..
    jag studerar just nu statsvetenskap och är inne på min femte termin.. och har liksom förstått att det här nog inte är något för mig ändå.. dels för att jag inte tycker att det är jättekul och dels för att arbetsmarknaden för denna utbildning inte är den bästa..

jag vet ju självklart att det är ganska idiotiskt att jag kommer på detta nu, men.. livet är som det är, eller hur?

jag har börjat fundera på att läsa ett vårdämne istället, ssk eller biomedicinsk analytiker.. något jag tror skulle passa mig mycket bättre.. detta skulle dock innebära tre extra år i skolan.. är det värt det?
    ett annat alternativ är att läsa in ekonomi, då jag kan ta ut en examen i detta efter att bara ha läst ett år extra.. snälla, är det någon där ute som kan ge mig lite råd? 

• Svar på tråden byta studieinriktning
  • jaghopparhögt

Du har alltså läst 2 år nu totalt?
    Det är ingenting, vet flera som ändrat sig när de har läst det dubbla. Och andra som har gått enkla kurser bara för att kunna få csn och festa i två år innan de väljer att studera till något mer seriöst.
    Så du behöver inte oroa dig över det.

• alloutofwords
    jaghopparhögt skrev 2012-09-23 01:12:14 följande:
    Du har alltså läst 2 år nu totalt?
    Det är ingenting, vet flera som ändrat sig när de har läst det dubbla. Och andra som har gått enkla kurser bara för att kunna få csn och festa i två år innan de väljer att studera till något mer seriöst.
    Så du behöver inte oroa dig över det.
    oj.. ja, det är ju inte kanske det bästa att göra.. f ö så har jag inget studielån, så det är ju inte så att jag får ett monsterberg att betala tillbaka sen om jag nu gör en förändring..

tack! 
  • Vinterankan