• Malin 972

Åka med bara ett av barnen?

Vi ska åka till Thailand, men har valt att ta med endast vår stora dotter (7 år) medan lillkillen (3 år) får vara hemma med farfar. Vi tror att flygresan är för tuff för honom, samt att vi vill spendera tid med vår dotter ensam. Vi kommer vara borta i 2 veckor. Vad har ni för upplevelser kring detta? Någon mer som har gjort så? Malin

• Svar på tråden Åka med bara ett av barnen?
  • AgnesLucia

Nej, har inga erfarenheter av det. Har själv bara ett barn. Finns det en särskilt anledning till att ni verkligen behöver egen tid med er flicka? Annars tycker jag att 2 veckor är väldigt lång tid för en 3-åring att vara ifrån familjen. Hade hellre valt en resmål närmare då så att alla kan åka med. 

• Malin 972

Det är egentligen vår bröllopsresa, men vi valde att ändå ta med stora tjejen. Mest för att vi tycker att hon inte får mycket egen uppmärksamhet.

• Mammat3

Nja tror inte jag skulle ha gjort så. Alla eller ingen lite så tänker jag men vi är ju alla olika.

• Natulcien

Nej, jag har ingen erfarenhet av det. Men spontant tänker jag att det låter hemskt att lämna en 3-åring i två hela veckor... Det skulle jag själv aldrig göra.

• Vickan I

Jag hade inte lämnat min treåring i två veckor. För lång tid tycker jag. Jag hade åkt någon annanstans närmare då så alla kunde komma med alt tagit en kortare resa, typ långweekend utan barn och sedan gjort något annat speciellt med sjuåringen om hon behöver egentid. Eller ta med farfar som barnvakt till Thailand :). Så kan ni få egentid också!

• kossi

Nej,man ska inte lämna bort en tre åring i två veckor.
    I den åldern ska de inte vara borta från föräldrarna i mer än 3-4 dagar.
    Man rubbar deras minnes bild annars

• älskarlivet81

Jag hade inte gjort så.. Antingen reser man med alla barnen eller helt själva.. Varför skulle itne er treåring klara den flygresan?

• älskarlivet81

Eller nej, åkt till Thailand två veckor själv hade jag inte gjort utan barnen men inte heller valt bort ett barn..

• Mercurialis

Jag hade inte gjort så. Antingen hade hela familjen åkt tillsammans eller så hade resan inte blivit av alls. Aldrig att jag hade lämnat min 3-åring i två veckor för nöjes skull.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Vinterankan

Då mina syskon är äldre än mig så var jag den som blev lämnad hemma när jag var liten och det var inte kul. Först fick jag inte följa med och sedan så fick jag i resten av livet se foton på hur kul de haft + att jag själv aldrig din åka till samma ställe eftersom at de redan varit där, då var jag ändå hemma med pappa och det var bara mamma som åkte. Pga detta så är jag nu jättenoga med mina barn att den yngre aldrig ska behöva missa något som den äldre får göra.

Svar på tråden Åka med bara ett av barnen?