Inlägg från: Satfläsk |Visa alla inlägg
  • Satfläsk

Mitt barn stör grannarna??

Jag tycker det verkar som att ni gör det ni kan för att inte störa grannarna förutom det att gå ut och leka då. Själv skulle jag aldrig gå ut med mitt barn varje helgmorgon bara för att grannarna ska få sova till kl 9!!

Nu har jag turen att ha ett barn som är väldigt lugn. Hon tittar gärna på barnprogram några timmar på morgonen utan problem. Det är annat när min bonusson också är här. Då blir det liv i luckan!! Haha.
    Han är väldigt högljudd och skriker ut det han vill ha sagt. Inga klagomål från grannarna dock och här är det väldigt lyhört. Det låter som att vissa grannar flyttar möbler dagarna i ände. En hund skäller hela tiden när den är på uteplatsen. Ett grannpar bråkar och skriker. Någons unge skriker varje kväll. Jag hör tom en granne nysa och han har sina nysattacker flera gånger i veckan!!
    Klart att det kan vara störande men det som stör mig något sjukt mkt är ungarna som är ute på gården kl 21 på kvällen. Skriker, bråkar och har sig. Jag blir väl inte störd av det men min dotters rum ligger ut mot gården, så det stör henne.

Jag tycker faktiskt att ni gör det ni kan för att sonen ska hålla sig till en normal ljudnivå på morgonen. Självklart ska man visa hänsyn och jag tycker att ni försöker med det så gott ni kan. Hoppas att det löser sig!

• Satfläsk

AnooYoo: Fast allvarlig? Bor man i lägenhet så får man acceptera oljud och att folk inte vill gå ut med sina barn kl 6 på morgonen.

Ts gör ju allt han kan för att få sonen att vara lugn på morgonen. Sen att det inte alltid går är en del av verkligheten. Han har dessutom stöd från styrelsen och bostadsrättsföreningen. Öronproppar rekommenderas till dessa grannar.

• Satfläsk

Marycaroline: Ja, fast ts försöker ju verkligen. Sen att han inte vill gå ut och leka med sitt barn kl 6-7 på morgonen har jag full förståelse för. Att barnet tappar en leksak eller skriker när han blir arg är svårt att förhindra. Antingen är det extremt lyhört, med tanke på att det hörs så bra i lägenheten ovanpå, eller så är grannarna extremt lättstörda/väckta. Öronproppar, vad är det för fel med öronproppar?!

• Satfläsk

LaFontaine: Absolut är hänsyn viktigt!! Men jag tycker inte att föräldrarna ska behöva gå ut för att grannarna ska få sova och jag kommer inte ändra den åsikten. De försöker ju och är väldigt tillmötesgående när det gäller att lösa det här på bästa sätt.
    Sen kanske grannarna är surpittar och bara anser att ungen ska hålla käft, punkt slut! Men så hoppas jag inte är fallet.

• Satfläsk

Att gå ut runt 07,30-8 är helt rimligt, ja. Sen tror jag dock att barnet redan hunnit väcka grannarna efter att ha varit vaken i 1-1,5 timme redan då...

• Satfläsk

Det jag menar med att det kanske är surpittar är att ingen lösning, förutom att barnet ska vara ute från det att barnet vaknar, är bra nog.

Jag är helt för att de gott kan gå ut efter frukosten men helt ärligt så tror jag att grannarna redan är vakna, då barnet redan varit vaken i nån timme. Men men. Det är bara att acceptera att vi tycker olika. Jag är inte speciellt "lättstörd" av mig, kanske därför jag tycker att det inte är så farligt.

• Satfläsk

TS: Av din beskrivning av hur en morgon ser ut hos er och vad barnet gör, så är jag ännu mer på din sida.

Dina grannar måste vara extremt lättstörda. Att ett barn tappar saker eller blir arg, det hör till och hans beteende låter som vilken annan unges som helst. Om han varken springer runt, skriker hela tiden, hoppar runt eller slänger leksaker omkring sig, utan beter sig som du skriver, så är det dina grannar som är lättstörda. Nä, stå på dig ts och fortsätt med era morgnar som de är nu.

Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??