Inlägg från: rosakatt |Visa alla inlägg
  • rosakatt

Varför fostrar man inte sin häst?

Har bara läst TS. Jag står uppstallad på ridskola. Ridskolehästarna släpps lösa in o ut från stallet/hagen. Men ändå skulle de aldrig springa på en människa. Sen finns de fler privat hästar där. En liten del av de är väldigt snälla å lugna att ta in. Men resten... En av de galopperar vid sidan av en o tillåter man inte det så stegrar den. Inte alls kul! En annan är helt galen att ta in. Min egna när jag köpte honom sprang över mig x antal ggr. Jag fattar inte heller varför man inte lär de att det inte är okej. Numera med regler osv så mår min häst MYCKET bättre o skulle aldrig få för sig att sticka när man leder honom eller springa över en. Det är ju bara sjukt att låta sina hästar hålla på så, det är ju inte ens nöje att umgås med hästen ! Nej fy fan, min häst har haft ett tufft liv men att få bort att sluta springa över en eller att sticka när man leder honom, tog bara någon månad att få bort o då tränade jag honom inte mycket ens. Så det tar inte lång tid. Ska tillägga att han är 176 i manken o envis som en åsna, så de är dåliga ursäkter att säga att hästen är för envis som man ofta hör ;)

Svar på tråden Varför fostrar man inte sin häst?