Sår och blöder
Sonen är nu 11 månader och vi ammar ännu. För några nätter sedan kände jag att det gjorde otroligt ont att amma från vänster bröst och kände att jag drog mig lite för att amma därifrån. På dagen sedan så lyfte jag lite på bröstet och försökte kika, upptäckte då ett sår precis i kanten mellan bröstvårtan och vårtgården, vet att sonen har bitit mig flera gånger på nätterna och vet inte om det kanske är han som lyckats bita hål.
Hur som helst, inatt fick han amma en gång därifrån och försöker även att amma lite därifrån dagtid för att inte produktionen ska minska, vill gärna kunna amma iaf ett halvår till. Upptäckte nu att det börjat blöda lite inatt, inga mängder men har inte kommit blod tidigare.
Vad är era bästa tips nu när såret finns där? Vill ju gärna att det ska läka så fort som möjligt.
När vi ändå pratar amning. Sonen äter ju som sagt en hel del på nätterna, han snuttar också väldigt mycket på nätterna. Han får gärna sova med mig om han vill men skulle gärna komma ifrån snuttandet eftersom det innebär att jag vaknar ca 14 ggr varje natt och ibland känner han då för att gå upp kl 03! Är det bara stå ut eller ska man försöka sluta med nattamningen?