Inlägg från: Grisefia |Visa alla inlägg
  • Grisefia

Sår och blöder

Jag hade jättesåriga vårtor de första veckorna jag ammade. Ryckte till varje sugtag han tog för det gjorde så ont. Jag köpte amningsnapp för att det skulle få läka lite, slutade med dom så fort såren såg bättre ut för att de inte skulle påverka hans sugteknik. Och så suttade han länge efter varje mål, kunde ligga en timme varje amningstillfälle. Hjälpte ju inte mina bröst direkt. När jag tog upp det på Bvc sa hon att om jag tyckte det var okej kunde jag ge honom napp när han hade ätit färdigt så fick han sutta på den istället. Dessa tips han hjälpt.

Nu var ju mina problem mest för att brösten inte var riktigt vana vid att bli sugna på. Och nu har de blivit mer härdade. Men det borde kunna hjälpa för ditt bröst också. Speciellt det med amningsnappen.

Det andra känner jag att jag inte riktigt har koll på än eftersom min unge bara är 6 veckor. Men en bekant som helammar sin har börjat ge en portion gröt innan läggdags för att hon ska få i sig ordentligt och sova hela natten. I övrigt ammar hon bara. Kanske kan funka för er?

• Grisefia

Ja det glömde jag ju skriva purelan och luftningskoppar hade jag ju också. Väldigt bra!

Svar på tråden Sår och blöder