• Winterfell

Inköpslista valp

På torsdag ska jag åka och hämta min lille valp och tänkte åka förbi zooaffären idag och köpa lite prylar. 
    Vill bara ha hjälp och se om jag kommit ihåg allt:

*Foder
    *Matskålar
    *Bädd
    *Koppel och halsband
    *Tuggleksak o ben
    *Godis
    *Klosax och borste
    *Spray för att torka upp olyckor
    *Påsar

Försäkring har jag redan ordnat så den börjar gälla på torsdag. 

Har jag glömt något? 

• Svar på tråden Inköpslista valp
  • CarlHerman

Du verkar ha med det mesta men jag tänkte på någon typ av reflex? Reflextäcke kanske inte är någon mening till en valp som växer snabbt men det finns ju andra sorter.

Egna filtar till hunden har vi haft stor användning för också, både i bädden och på soffan.

• Winterfell
    CarlHerman skrev 2012-09-24 11:50:26 följande:
    Du verkar ha med det mesta men jag tänkte på någon typ av reflex? Reflextäcke kanske inte är någon mening till en valp som växer snabbt men det finns ju andra sorter.

Egna filtar till hunden har vi haft stor användning för också, både i bädden och på soffan.
    Tack! 

Filtar har jag massor av hemma, men reflex ska jag definitivt köpa! 
  • ToK

Finns smidiga små lampor man kan sätta i halsbandet så när man har valpen lös i t.ex skogen nu i höst/vinter och det är så mörkt ser man dom jättebra! 

• Maximus01

En febertermometer kan alltid vara bra att ha . Sedan ska du ha något i bilen typ en bur .

• Emilia Lindblom 98

Nu har du väll redan köpt valpen? Men tänkte på en sak som jag ångrade att jag inte köpte till min valp (med min erfarenhet idag) det är flexikoppel pch sele. Det är väldigt bra att ha till valp då du miljötränar den i olika situationer (då får den lära sig hur världen ser ut på bästa sätt) den behöver ju inte gå fot dom första månaderna, det lär man den sen. Det blir enklare då i och med att valpen redan har sett världen så den vet te.x vad ett löv är :)

• pigglo
    Emilia Lindblom 98 skrev 2012-11-01 11:20:45 följande:
    Nu har du väll redan köpt valpen? Men tänkte på en sak som jag ångrade att jag inte köpte till min valp (med min erfarenhet idag) det är flexikoppel pch sele. Det är väldigt bra att ha till valp då du miljötränar den i olika situationer (då får den lära sig hur världen ser ut på bästa sätt) den behöver ju inte gå fot dom första månaderna, det lär man den sen. Det blir enklare då i och med att valpen redan har sett världen så den vet te.x vad ett löv är :)

Min erfarenhet är att det lättaste är att lära valpen att gå fot när den är i koppel redan från början istället för att lära om den senare. Har också börjat träna att gå lös och inkallning redan från start.
  • Winterfell
    Emilia Lindblom 98 skrev 2012-11-01 11:20:45 följande:
    Ja, han har bott här i en månad nu! Och jag har både vanligt koppel och flexikoppel. 
    Däremot får jag nog säga att jag håller med pigglo om detta:
    pigglo skrev 2012-11-01 11:25:00 följande:

Min erfarenhet är att det lättaste är att lära valpen att gå fot när den är i koppel redan från början istället för att lära om den senare. Har också börjat träna att gå lös och inkallning redan från start.
    Jag har uppfostrat från dag 1, självklart på en nivå som han orkar med och han får ströva mycket fritt och bara vara valp, men det är en stor hund och en hund som är känd för sin stora vaktinstinkt och för att vara aggressiva mot andra hundar, speciellt av samma kön. Det är en självklarhet för mig att man från första början lär hunden hur han ska bete sig. Han är fortfarande en liten skit till valp men väger redan väldigt mycket och han är STARK.

Svar på tråden Inköpslista valp