Hoppfull84 skrev 2012-09-24 20:59:28 följande:
om det är öroninflammation så brukar de bli väldigt ledsna, speciellt när man lägger dom ner(upprätt läge gör att trycket minskar lite).
Verkar han täppt i näsan? ibland kan man ju få lock i öronen när man är lite täppt då kan det hjälpa med näsdroppar, inte i örat utan i näsan självklart hehe.
annars kan det ju helt enkelt vara så att han upptäckt sina öron och gillar att dra i dom just nu. precis som dom upptäcker sina händer och mumsar på dom dygnet runt en period, sedan fötterna osv.. många barn gillar att gnugga oronen just när de är trötta precis som du beskriver också. verkar han glad och nöjd och inte snuvig så lät honom pilla på!
Jag tycker att han varit lite snuvig och röd kring ögonen dem senaste 2 dagarna. Så det är kanske som du skriver att han har lock för öronen pga förkylning. Han hostar lite också. Han ligger just nu och sover och håller sig på örat men är inte ledsen eller vaknar. Får se om det blir värre under natten, då får jag ringa BVC imorgon bitti. Eller man åker till akuten om dem har jätte ont på natten?
Herregud, så svårt det här om lill-killen skulle få ont mitt i natten, man blir ju helt hysterisk som första-barns förälder. =-)
Det är dessutom samma öra hela tiden som han drar sig i.