• Anonym (lilla)

Hur fort får man effekt av Lergigan?

Fått Lergigan mot oro och ångest. Hur fort verkar den, efter man tagit den? 

• Svar på tråden Hur fort får man effekt av Lergigan?
  • Anonym (...)

Tror att det tar 20 minuter innan man börjar känna av den och 40 minuter tills den verkat ordentligt...

• Lindsey Egot the only one

Räkna med 60minuter! Ibland hjälper de inte och då får du fråga om de kan byta till lergigan comp eller primperan!

• Anonym (Viola Paradis)

Påstås ta allt mellan 15-30 minuter men som tidigare nämnt 40 min till full verkan.
    Hade lergigan under graviditet och amning men den fungerade inte alls, jag fick ge upp min amning och stolthet för att börja äta andra antidepp och ångestdämpande. Var ett svårt och otroligt påfrestande beslut men alternativet att ständigt vara en nedstämd och sorgsen morsa gick bort helt för min del.
    Varför har du fått den? Förlossningsdepression? Prata med din läkare om andra alternativ är mitt råd.
    Kan säga att den inte är särskilt verksam om man inte har låg-måttlig oro/ångest, lergigan används även mot allergier och andra "sjukdomar" också om du inte redan vet. Absolut bland de sämsta tabletterna som finns på marknaden för behandling av oro och ångest. 

Lycka till och jag hoppas att du får må bättre snart, varma kvällshälsningar 

• Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-09-25 00:30:49 följande:
    Räkna med 60minuter! Ibland hjälper de inte och då får du fråga om de kan byta till lergigan comp eller primperan!
    primperan är till för illamående... måste vara någon annan medicin du menar?
  • Anonym (lilla)

Jag äter redan antidepp, men får ändå i perioder oro. Tänkte det kunde vara bra att ta dessa, istället för benzo.
    Eller?  

• Anonym
    Anonym (lilla) skrev 2012-09-25 23:24:28 följande:
    Jag äter redan antidepp, men får ändå i perioder oro. Tänkte det kunde vara bra att ta dessa, istället för benzo. Eller?  

Absolut det är en bra ide! Benzo ligger i en heeeelt Annan klass, extremt beroendeframkallande, äcklig abstinens och kan göra dig "slow" och korkad... Prova lergigan, atarax, theralen osv osv innan du tänket på benzo! Det är en lååång väg ur beroendet plus många biverkningar och i kan bli annorlunda,'trög på den... Fungerat jättebra på vissa men ingen slipper undan abstinensen.. Men du går väl till läkare ch får utskrivet isåfall? Prova alla snällare mediciner först, måste du gå till benzo så gör de i extrema distahansval...och klar planering. Max 3 mån som det rekommenderas, och ta inte dem om fe inte hjälper. Stort lycka till!! :)
  • Anonym (lilla)
    Anonym skrev 2012-09-28 00:07:24 följande:

Absolut det är en bra ide! Benzo ligger i en heeeelt Annan klass, extremt beroendeframkallande, äcklig abstinens och kan göra dig "slow" och korkad... Prova lergigan, atarax, theralen osv osv innan du tänket på benzo! Det är en lååång väg ur beroendet plus många biverkningar och i kan bli annorlunda,'trög på den... Fungerat jättebra på vissa men ingen slipper undan abstinensen.. Men du går väl till läkare ch får utskrivet isåfall? Prova alla snällare mediciner först, måste du gå till benzo så gör de i extrema distahansval...och klar planering. Max 3 mån som det rekommenderas, och ta inte dem om fe inte hjälper. Stort lycka till!! :)
    TACK
  • borderline2crazy

Den verkade efter 1 timme pp mig men man blir så bakis dageb efter...ushhh

Svar på tråden Hur fort får man effekt av Lergigan?