• Svar på tråden Varför är personnumret könsspecifikt?
  • LillaVanilla

Kan gå till mig själv som arbetar med människor. Ibland är det svårt att veta utifrån namnet ifall det är en man eller kvinna man ska ropa in. Då är personnumret bra att titta på så man vet. Då kan även uttalet på namnet ändras utifrån de förutsättningarna.

• cutepoison

Jag känner faktiskt en tjej som fick ett udda nummer som sina två sista. De kanske kolla fel när hon föddes...

• lillnosie

och min brorson är tydligen en tjej...

• Regnig måndag
    cutepoison skrev 2012-09-26 06:43:33 följande:
    Jag känner faktiskt en tjej som fick ett udda nummer som sina två sista. De kanske kolla fel när hon föddes...
    Är de sista två udda så är hon en tjej.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Glädje58
    Regnig måndag skrev 2012-09-26 06:59:26 följande:
    Är de sista två udda så är hon en tjej.
    Hmmm... då har de som tror att jag är kvinna här på fl rätt i alla fall.
  • Dr Mupp

En fråga bara, om man kör ett känsbyte. Får man ett nytt personnummer då?

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Lindsey Egot the only one

TS du kan ju iaf vara nöjd med you tube. Ska man skapa konto där frågar de om man är man, kvinna eller övrig. Skulle nog tro att du med glädje hade kryssat i "övrig" men vad är övrig?

• Mollyland

Alltså de var det innan men numera får barn sina sista siffror slumpmässigt, man skall inte kunna spåra var det är födda eller kön. Tex innan fick alla barn som föddes i Växjö 27XX. Då vet man att de är födda på Växjö BB. 

• NHult

Fördelen med systemet i våra personnummer är att man inte behöver använda det fula ordet "Hen"
    utan enkelt kan sortera in personen i rätt fack direkt.

Bloggar lite här på FL <3
  • Lindsey Egot the only one

NHult

Amen på det!

Svar på tråden Varför är personnumret könsspecifikt?