• Lilla Morran

"Billiga" tips på all inclusive?

Hej! Vi är en familj med tre barn på 6, 3 och 2 år som funderar över en utlandssemester till våren. Vi skulle helst vilja ha all inclusive, men vår budget är begränsad och därför vill vi gärna ha lite tips på resmål, hotell och annat som är värt att tänka på... Tack på förhand!

• Svar på tråden "Billiga" tips på all inclusive?
  • Höghus

Turkiet brukar vara billigare än tex Grekland och Spanien. Kolla med bolag som Detur

• Aimee68

Ja Turkiet är nog bland de billigare länderna. Först och främst, när på våren vill ni åka? Vill ni åka tidigt på säsongen så lutar det nog åt Kanarieöarna mer än Medelhavet. All inklusive resorna är oftast lite dyrare i utgångspriset men lönar sig ofta då det blir dyrt att äta ute eller även handla mat för att laga själv.

• ELLEoClara

Billigast skulle jag också säga Turkiet.

Hade en jätte mysig semester i våras med min 3 åring på ett all inclusive hotell med vattenland.

Fint  stort barnvänligt  "lyx hotell" som är billigt om man åker april / maj.

Pris- 6000-7000 per vuxen och 4000-5000 per barn för en vecka, allt ingår även transfer, mat på flyg osv.

www.nazar.se  ( hotel aqua fantasy i kusadsi )

• petra11

Ja Turkiet är nog ett bra tips. Och att åka när det inte är något skollov, i slutet av maj och början av september brukar resor vara billiga.

• Billabong

Har inte rest med all inclusive själv men av det jag snappat upp på Fritidsresors och Vings hemsidor så äter barn under 12 år gratis när föräldrarna bokat mat på deras Blue Village, så är det inte på Vings Sunwing hotell. Kan nog påverka totalpriserna.

• Lilla Morran

Okej, tack för tipsen! Ska kika lite på Turkiet då, hade nog tänkt oss Grekland men kanske tänker om... Fler?

• Midsommarafton 77

Vi åkte med sonen på snart 3½ år till Kusadasi i Turkiet i början på september. Stannade där 2 veckor och vi hade all inclusive. Sonen kostade strax under 3000 kr,

Vi åkte med Nazar. 

Enzo april 2009
  • Linmin

Vi åker till Teneriffa till vings barnvänliga hotell compostella beach i januari, vi är två vuxna och två barn på 5 år, 2 år. Vi har all inklusive, med alla tillägg betalar vi 23 000.det tycker jag är ett ok pris..

• mia maria

Jag reser inte All Inclusive men kan väl iaf tipsa om att hålla utkik hos resebolagen vad gäller erbjudanden, rabatter osv. "Gilla" dem på Facebook, prenumerera på nyhetsbrev.
    har ni ICA- eller MedMera-kort så boka via dem!
    Ibland dyker det upp diverse rabatter  som kan sänka priset på en tusenlapp eller två!
    Senast förra året hade Apollo "Medelhavsrea" o sålde resor för 1998:- per person under för- samt sensommaren!
    Dock inte AI, men jag har för mig att det fanns sådana resor på rea också.

Så jämför priserna o håll utkik efter rabatter o erbjudanden, det är mitt tips!
    Eller åk utan AI - det behöver inte alls bli dyrare! 

• UnDeuxTrois
    Billabong skrev 2012-09-25 22:39:24 följande:
    Har inte rest med all inclusive själv men av det jag snappat upp på Fritidsresors och Vings hemsidor så äter barn under 12 år gratis när föräldrarna bokat mat på deras Blue Village, så är det inte på Vings Sunwing hotell. Kan nog påverka totalpriserna.
    Vi åker till ett Sunwing i slutet av månaden och då äter båda mina barn gratis på all-inclusiven som jag har bokat (till mig själv).
  • Billabong
    UnDeuxTrois skrev 2012-11-16 17:15:52 följande:
    Vi åker till ett Sunwing i slutet av månaden och då äter båda mina barn gratis på all-inclusiven som jag har bokat (till mig själv).
    Förlåt, jag mindes fel!
    Det var nog ngn annan nivå av hotell, dvs inte Sunwing utan snäppet under, som tog betalt för barnens måltider. 
Svar på tråden "Billiga" tips på all inclusive?