• Evoo

Regnställ vs regnoverall?

Hej,

Nu är hösten här och med det kommer regnet och rusket.
    Jag undrar vad som är bäst, tvådelat regnställ eller regnoverall?
    Min son är 10 mån och går inte riktigt än. Men han kryper, går med stöd och älskar att sitta i sandlådan. Man kan väl säga att han har nått åldern när man måste ge sig ut och leka minst en gång om dagen, oavsett väder..

Finns det några kloka därute som kan guida mig rätt?

/Evelina       

• Svar på tråden Regnställ vs regnoverall?
  • Lillagris

Jobbar på förskola och måste säga på en sån liten helt klart regnoverall. Blir dom äldre så kanske dom vill springa och kissa och då kan det va jobbigt med overall men en sån liten i blöja så tycker jag helt klart en overall. Håller även värmen mycket bättre än ett tvådelat

• nuharjagbytt

Jag tror inte jag sätt någon regnoverall. Man jag tycker att ett vanligt galonställ Där byxorna går upp lite mer funkar bra. Att ha byxa och jacka ventilerar mer än en overall.

• Kaffegalningen

Tvådelat där byxorna går upp till axlarna! Är det lite blött men varmt så är det bra att ha t ex galonbyxor och vanlig jacka. Galon andas ju inte så det är jättevarmt, tvådelat blir mer flexibelt.

Jag jobbar på småbarnsavdelning och vi använder bara jackorna vid regn, annars är det skönare med annat på överkroppen... Byxorna kan även användas utanpå vinteroverallen sedan!

• Pippi Långstrump

Overall är klart bäst- barnet är två å det är perfekt. På fsk har de flesta barn det :)
    Har ett galon set som vi har använt max fem gånger.

• Evoo

tack för tipsen!
    Lindex och HM har regnoveraller och enligt hemsidan ska materialet andas. så det kanske är bäst att köra på en sån för den kan man säkert ha även om det inte regnar men är blött på marken.. 

Svar på tråden Regnställ vs regnoverall?