• Anonym (ringen)

förlovningsringen kvar på fingret trots slut

Jag fattar ingenting. Jag och min sambo har haft det lite upp o ner i vårat förhållande.
    Och så en dag för några veckor sen gjorde jag slut efter ett hett gräl. Sen dess har jag inte haft min förlovningsring på mej. Är det slut och man ska separera finns ingen vits att ha den på tycker jag. Han är inte den som tidigare varit så noga med att ha den på jämt, speciellt inte om man bara är hemma och inte gör nåt speciellt. Men nu sätter han på sej den och har den alltid på sej.
    Innerst inne i mitt hjärta vill inte jag separera, men förnuftet säger att det inte finns nån annan utväg. Han säger oxo att han vill separera och att han absolut inte vill fortsätta.

Till slut grågade jag honom varför han förtfarande har ringen på sej, fast han vill att vi ska separera.
    Då kom det ett svar i stil med "Av ren vana" - då funderar jag hur kan det vara ren vana när han inte tidigare haft för vana att sätta på sej den?
    Han sa även att han hade den på "pga respekt" - detta fick jag inte nåt mer svar på så jag fattar ingenting...någon som kan ha en förklaring?

Förvirrad :S

• Svar på tråden förlovningsringen kvar på fingret trots slut
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det kanske finns hopp hos er båda. Om ni känner att ni har problem ni inte kan lösa på egen hand ska ni kanske söka upp en parterapeut som kan hjälpa er. Det kan var onödigt att separera om ni fortfarande tycker om varandra men fastnar i mönster ni inte kan ta er ur.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden förlovningsringen kvar på fingret trots slut